سردار قاآنی: ریشه آمریکا از منطقه کنده خواهد شد

جمعه 17 دی 1400 - 11:2:2
سردار قاآنی: ریشه آمریکا از منطقه کنده خواهد شد

تهران- الکوثر:  فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ریشه آمریکا به حول و قوه الهی از منطقه کنده خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سردار اسماعیل قاآنی شامگاه پنجشنبه در کنگره بین المللی جبهه مقاومت "یادواره شهدای مهاجر مدافع حرم" در مشهد با بیان اینکه بخش قابل توجهی از نفوذ آمریکا در منطقه ریشه کن شده و بقیه نیز ریشه کن خواهد شد، افزود: امریکایی‌ها اگر عقل داشته باشند از عراق باید بیرون بروند و اگر نه جبهه مقاومت در عراق آن‌ها را بیچاره خواهد کرد و باید مفتضحانه‌تر از افغانستان، عراق را ترک کنند. 

وی گفت: حرکت ما مسلمانان در صراط مستقیم با اتکا به مقاومت شکل گرفته؛ لذا جبهه مقاومت هم فطری، هم دینی و هم اسلامی است و ما به عنوان شیعه مفتخریم که تمام رهبران ما بلااستثنا به شهادت رسیده اند و هیچ مکتبی در دنیا این گونه نبوده است.

با تدبیر خودمان با دشمنان و جنایت ترور سردار سلیمانی برخورد می‌کنیم

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: همه جا لازم نیست به صورت مباشر حضور داشته باشیم هرجا که لازم باشد زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از درون خانه هایشان و با افرادی از کنار دست خودشان فراهم می‌کنیم؛ بدون اینکه ما حضور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما با تدبیر خودمان با دشمنان و جنایت ترور سردار سلیمانی برخورد می‌کنیم و رفتار و سبک و سیاق برخورد ما با سبک و سیاق و رفتار دشمن متفاوت است، افزود: آن‌ها به مسیر حق و وجدان‌های بیدار انسان‌ها حمله کردند و حتماً مورد تهاجم وجدان‌های بیدار انسان‌ها در سراسر دنیا قرار می‌گیرند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر عاقلانی در آمریکا پیدا شدند که با کسانی که جنایت ترور سردار سلیمانی را مرتکب شدند برخورد کنند، این کار برای امریکا بسیار کم هزینه‌تر است از این که فرزندان جبهه مقاومت که هیچ مرزی را نمی‌شناسند خودشان بروند و این انتقام را بگیرند.

سردار قاآنی با بیان اینکه این انتقام شروع شده است، افزود: ما بچه شیعه‌ها بلدیم چگونه انتقام بگیریم، آن‌ها فکر می‌کنند که شهید سلیمانی را زده‌اند و کار تمام است، اما خون شهید سلیمانی وجود بچه‌های مقاومت را به جوشش آورده است.

جمهوری اسلامی دیگر تحریم شدگان را هم یاری کرد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نهادینه شدن مقاومت در ایران در همه زمینه‌ها اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ سال است که در تحریم هستیم، تحریم‌ها محدود به سال‌های گذشته نیست، در همه دوره‌ها به اشکال مختلف تحریم اعمال شده و هر روزی متناسب با شرایط، تحریم را به ما بیشتر تحمیل کردند و فشار آوردند.

سردار قاآنی به محروم شدن کشورمان از ابتدایی‌ترین ابزار‌های دفاعی در جنگ به دلیل تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: در ادامه نیز نفت ما را تحریم کردند تا جایی که قیمت نفت به ۱۰ دلار رسید؛ یعنی آن قدر هزینه فروش برای ما بالا رفت که استخراج آن دیگر به صرفه نبود، اما این کشور امروز مردانه ایستاده است.

وی ادامه داد: نه تنها جمهوری اسلامی تحریم شده، خودش را با عزت اداره کرد بلکه در تمام دوره‌ها این کشور تحریم شده به دیگران نیز کمک کرد و در آخرین مورد چند ماه قبل کشور لبنان را که به دلایل مختلف تحریم شده بود، یاری کرد.

۲۰ سال توطئه آمریکا در منطقه 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها با دست خودشان در ۱۱ سپتامبر خودزنی کردند تا فصل جدیدی از توطئه‌ها را در دنیا شروع کنند و در ادامه بدون همراهی و سر از پا نشناخته به منطقه ما طی ۲۰ سال گذشته حمله کردند که هدف نهایی نیز ضربه زدن به نظام اسلامی بود.

سردار قاآنی به اعتراف آمریکایی‌ها مبنی بر هزینه کردن بیش از ۲ تریلیون دلار در افغانستان اشاره کرد و افزود: طی ۲۰ سال مردم فداکار و باایمان افغانستان را کشتند و در عراق نیز سرمایه‌گذاری سنگینی کردند؛ اما این مقاومت به همه دنیا صادر شد.

وی ادامه داد: روز اولی که آمریکایی‌ها وارد این منطقه شدند به آن‌ها اخطار دادیم وارد نشوید چرا که بیچاره می‌شوید، اما گوش نکردند، ۲۰ سال در این منطقه جنایات کردند و در پایان ۲۰ سال، جنایت بزرگ ترور فرمانده بزرگ مقاومت شهید سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس و دیگر شهدای همراه آنان را در یک شب تاریک و به صورت بزدلانه مرتکب شدند.

او اضافه کرد: آمریکایی‌ها امروز برای جمع کردن آدم‌های خود از درون افغانستان با مشکل مواجه شده اند و برای خروج آدمهایشان به این و آن متوسل می‌شوند.

کنگره بین المللی جبهه مقاومت "یادواره شهدای مهاجر مدافع حرم" با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه و ده‌ها نفر از رزمندگان و خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) از کشور‌های یمن، لبنان، عراق، افغانستان و پاکستان روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد.
در این کنگره علاوه بر سخنرانی سردار قاآنی، از سه کتاب درباره شهدای مدافع حرم رونمایی و از تعدادی از خانواده‌های شهدای سلامت قدردانی شد و فرزندان شهدای لشکر فاطمیون به اجرای سرود پرداختند.
این کنگره در برج سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد و در این مراسم نام سالن کنفرانس این مجموعه به مرکز همایش‌های بین المللی شهدای سلامت تغییر یافت.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


جمعه 17 دی 1400 - 10:42:5