سرلشکر سلامی‌ : دشمن به دنبال از بین بردن اعتماد به نفس ملی است

یک شنبه 12 دی 1400 - 13:14:30
سرلشکر سلامی‌ : دشمن به دنبال از بین بردن اعتماد به نفس ملی است

تهران - الکوثر : فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد : جنگ امروز دشمن برای از بین بردن اعتماد به نفس ملی و القای خودباختگی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز  (یکشنبه  ) در مراسم شروع فاز سوم مطالعات بالینی واکسن «نورا»، گفت: جنگ امروز برای از بین بردن اعتماد به نفس ملی و القای خودباختگی است تا به ظرفیت‌های درونی خود کم‌اعتنا شویم و جهان غرب را صاحب برتری بدانیم.

سردار  سلامی  افزود:  هیچ راهی جز مستقل بودن نداریم.
واکسن ایرانی "نورا" پس از تزریق واکسن،   به فرمانده کل سپاه وارد مرحله سوم مطالعات بالینی شد.

در مرحله سوم بالینی واکسن ایرانی جدید کرونا که روز یکشنبه در مراسمی با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرلشگر حسین سلامی و بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی آغاز شد، قرار است 10 هزار دُز به داوطلبان تزریق شود.

حسن ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه بقیه الله در مراسم آیین تجلیل از برجستگان علوم پزشکی سپاه و آغاز فاز سوم مطالعات بالینی واکسن نورا گفت: واکسن نورا یک واکسن نوترکیب است که در فاز اول مطالعات بالینی روی ۷۰ داوطلب و در مرحله دوم روی ۳۰۰ نفر تست شده است. 

در مرحله نخست تست انسانی، بی عارضه بودن واکسن نورا اثبات شده و ایمنی بخشی هم در مرحله دوم مورد ارزیابی قرار گرفته است و در حدود ده هزار نفر در فاز سوم این واکسن را دریافت می‌کنند. 

واکسن نورا،  از نوع پروتئین نوترکیب بوده و راه اندازی خط تولید انبوه آن در حال انجام است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 12 دی 1400 - 13:4:30