سخنگوی نُجَباء:

خون شهید النمر مطالبه بازسازی بقیع را حفظ کرد

پنج شنبه 9 دی 1400 - 15:16:32
خون شهید النمر مطالبه بازسازی بقیع را حفظ کرد

تهران - الکوثر : سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء در نشست وبیناری "انقلاب نمر؛ انگیزه‌ها و اهداف" که به‌مناسبت ششمین سالگرد شهادت روحانی انقلابی حجاز آیت‌الله «نمر باقر النمر» برگزار شد، بصیرت آن شهید را برگرفته از آموزه‎های مکتب حسینی و یادآور مواضع امام خمینی و شهیدان صدر توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مهندس «نصر الشَمَّری» با تمجید از شجاعت آیت‌الله النمر در خفقان شدید عربستان که ناشی از تکیه آل‌سعود به آمریکا و رژیم صهیونیستی است، ادامه داد: مواضع ایشان به مواضع شهید آیت‌الله «سیدمحمد محمدصادق الصدر» در اواخر رژیم بعثی شباهت زیادی داشت. ما با ایشان دیدار داشتیم و کاملا مطلع بودند که مقابله با نظام بعثی به شهادت‌شان می‌انجامد؛ با این وجود علی‌رغم سیاست بعثی‌ها برای ترمیم رابطه با اعراب، اعلام کردند که باید مراقد اهل‌بیت علیهم‌السلام در بقیع بازسازی شود.
وی ضمن تأکید بر اینکه اصرار شهیدان صدر و نمر باعث شد تا احیای حرم‌های مطهر ائمه بقیع به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی باقی بماند، خاطرنشان ساخت: پیگیری این بزرگان که جان خود را برای عمل به تکلیف شرعی گذاشتند، خون جدیدی در رگ امت اسلامی به‌ویژه پیروان مذهب اهل‌بیت علیهم‌السلام جاری کرد.
سخنگوی نُجَباء با ذکر پیشینه روابط بغداد ـ ریاض در مقاطع قبل و بعد از اشغال عراق، اظهار داشت: با قدرت یافتن جریان شیعی در عراق، حکومت عربستان موضع خصمانه‌ای در قبال ما گرفت. همگان حجم فتواهای تکفیر و آمار اعزام تروریست‌ها، بمب‌گذاری‌ها، حملات انتحاری و کشتارهایی را که رژیم سعودی در کشور ما به‌راه انداخته است، می دانند.
الشَمَّری در ادامه گفت: در دولت آقای العبادی، نشانه‌هایی از ترمیم روابط به چشم خورد؛ لذا بغداد میانجی‌گری کرد تا دستکم اجرای حکم اعدام شهید النمر به تأخیر بیفتد، اما ریاض به این وساطت توجهی نکرد. سعودی‌ها به درخواست دارالافتاء اهل‌سنت عراق نیز بی‌اعتنایی کردند. البته همه می‌دانند که این رژیم تندرو، مجری سیاست‌های واشنگتن و لندن به‌منظور تفرقه‌افکنی در منطقه و در نهایت، ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل است و می‌خواهد به‌جای صهیونیست‌ها، از شیعیان دشمن فرضی بتراشد.
وی در همین رابطه یادآور شد: در سال ۲۰۰۶ هم گروه‌هایی به نمایندگی از شیعیان و مرجعیت عراق مذاکراتی با دولت عربستان برای بازسازی قبور ائمه بقیع یا حداقل اخذ اجازه زیارت برای زائران عراقی و دیگر شیعیان انجام دادند؛ ولی رژیم سعودی توجهی نکرد.
معاون دبیرکل نُجَباء با اشاره به اینکه خبر اعدام شهید آیت‌الله نمر باقر النمر، اندوه و خشم ملت عراق را برانگیخت و تظاهرات گسترده و مجالس عزاداری متعددی را در پی داشت، اضافه کرد: هیچ شهری در مرکز و جنوب عراق وجود ندارد که در آن، مراسم عزا برای شهید النمر برگزار نشده باشد. آن زمان، الحشد الشعبی که در حال مبارزه با داعش بود، موشکی تولید کرد و نام این شهید را بر آن موشک نهاد؛ زیرا داعش از همان شیوه قاتلان آیت‌الله النمر پیروی می‌کرد.
مهندس الشَمَّری با انتقاد از نگاه افراطی حاکم بر عربستان که مخالفان داخلی را به تیغ جلاد می‌سپارد و اغلب مسلمانان را تکفیر می‌کند، پرسید: شما ببینید؛ تا به‌حال پیش نیامده که مثلا زائری در عراق، ایران یا سوریه، به خود بمب ببندد و دیگران را بکشد. مناسبت‌های دینی انگیزه‌ای برای رفتارهای عاطفی است. واقعا مطالبه شهید النمر چه تهدیدی برای آن‌ها ایجاد کرده بود؟
 وی در خاتمه این کنفرانس اینترنتی، آزادی شعائر دینی را کمترین حقِ به‌رسمیت شناخته‌شده دانست و افزود: در جوامع پیشرفته، انسان‌ها به اصول دینی، فرهنگی و تاریخی خود پایبند می‌مانند و ارزش‌ها را پاس می‌دارند؛ اما نمی‌دانم چه مشکلی در کشورهای عربی و اسلامی وجود دارد که برای اثبات پیشرفت، باورهای دینی و میراث فرهنگی ـ اجتماعی خود را تخریب می‌کنند!؟


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 9 دی 1400 - 15:16:23

دسته بندی :