۱۰ تا ۱۷ دی ماه هفته مقاومت نامگذاری شد

شنبه 27 آذر 1400 - 18:29:17
۱۰ تا ۱۷ دی ماه هفته مقاومت نامگذاری شد

تهران- الکوثر: دبیر ستاد مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهید سلیمانی گفت: برنامه‌های گرامیداشت آغاز و از ۱۰ تا ۱۷ دی، هفته مقاومت نامگذاری شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  آقای حمیدرضا مقدم فر در نشست خبری افزود: در داخل کشور و همچنین خارج کشور از اروپا تا آسیا برنامه داریم و بعد از ظهر ۱۳ دی ماه در مصلی تهران و همزمان با روز شهادت با حضور چهره‌های داخلی و خارجی ویژه برنامه داریم.
وی گفت: ۱۶ دی ماه که سالروز تشییع ایشان در تهران است، پیکر ۱۵۰ شهید دفاع مقدس تشییع می‌شود و علاوه بر ان تشییع ده‌ها شهید دیگر در استان‌های مختلف برنامه ریزی شده است.
دبیر ستاد مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهید سلیمانی گفت: در شهر‌های مختلف و مراکز استان‌ها و در مراکز فرهنگی در منازل به عنوان روضه فاطمیه حاج قاسم برگزار خواهد شد و
مراسمی در حرم امام رضا (ع) در رواق‌ها و در شب شهادت ایشان با حضور فرمانده نیروی قدس برگزار می‌شود. ختم ۳۱۳ نفره قران در این محل، برگزاری نشست‌های تخصصی، برگزاری مراسم کودکان و نوجوانان با عنوان قهرمان من و مانند سردار در کرمان و زادگاه ایشان برنامه ریزی شده است که روزانه زوار بسیاری از داخل و خارج دارد و محل زیارت بسیاری شده است و مراسم متنوعی در بیت الزهرای حاج قاسم در کرمان برنامه خواهیم داشت.
وی اعلام کرد: مراسم بقاع متبرکه، برگزاری نشست‌ها و پویش‌ها در داخل و خارج کشور،
اولین کنگره شهید سلیمانی تراز مکتب انقلاب اسلامی و همایش فرهنگ انتظار و راهبرد مقاومت سلیمانی را داریم و همایش سردار سلیمانی مدافع امنیت و زندگی مسالمت امیز ادیان با حضور رهبران اقلیت‌های دینی در داخل و خارج کشور هم برنامه ریزی شده است.
مقدم فر اعلام کرد: جشنواره موسیقی، آثار هنری شهید سلیمانی که یک سال جمع اوری آثار خواهیم داشت، کنگره بین المللی شهید سلیمانی نیز برگزار شد.
برگزاری پویش‌های مردمی به نیت حاج قاسم و نذر ایشان، ختم قران کریم، زیارت نیابتی در ایران و عراق، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، نذر نان، اهدای خون، اهدای خدمات رایگان از سوی پزشکان و اصناف در روز شهادت ایشان هم جزو برنامه‌های ماست.
وی گفت: امسال شعار اصلی را که سال قبل "مرد میدان بود" تغییر ندادیم ذیل این شعار یک کلام که "ما مدیون ملتیم" نیز اضافه شده و همه این پویش‌ها برای ادای دین به حاج قاسم است.
دبیر ستاد مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهید سلیمانی تصریح کرئ: مردم با دو مرجع "سلیمانی دات‌ای آر" هماهنگ کنند و این هم افزایی ایجاد می‌کند و در سایت تلوبیون هم فضایی برای پویش‌ها انجام دهند و برنامه‌های فاخر و مستند‌های مردمی در صدا و سیما منتشر و نمایش داده خواهد شد. مستندی هم از چند روز و چند ساعت حیات ایشان در حال تهیه است و این روایتی دیدنی و جدیدی است که پخش خواهد شد و روایت فرزندان و مادران شهدا از پیام‌های حاج قاسم خواهسم داشت.
مقدم فر ادامه داد: مستند تشییع، خدمات، عملیات بوکمال در قالب‌های مختلف از جمله موشن گرافی از کودکی تا شهادت ایشان را تبیین می‌کند که تهیه شده و تاکنون ۳۰۰ کتاب به ثبت رسیده که ۱۰۰ کتاب در این حوزه منتشر شده است و در فضای مجازی نیز فعالان این عرصه جدی‌تر ورود کرده اند. در کشور‌های حوزه مقاومت برنامه داریم، اما در اروپا و آفریقا و آسیا برنامه داریم که از سوی مردم در حال انجام است و در قالب‌های متنوع کار کردیم، در عراق هم سال گذشته ۴۰۰ برنامه اجرا شد و برنامه باشکوهی داریم.
حمیدرضا مقدم فر در جمع خبرنگاران تاکید کرد: کار‌های زیادی در عراق و ایران درباره پیگیری حقوقی انجام شده است و اسنادی از عاملان انجام ترور در حوزه‌های سیاسی و امنیتی و نظامی هم از امریکا هم در کشور‌های دیگر جمع آوری شد. در ایران هم دادگاهی برگزار شده است و منتظر رای دادگاه هستیم. دادگاه افکار عمومی دنیا شکل گرفته و حکم داده است و افکار عمومی ترامپ و امریکا را جنایتکار می‌داند.
وی درباره اینکه دو سال از شهادت ایشان می‌گذرد، اما چرا ابعاد مکتب حاج قاسم به تصویر کشیده نشده است؛ با بیان اینکه در ساخت سریال و فیلم ساخت چنین برنامه‌ای سخت است افزود: در دوره پس از پیروزی انقلاب تلاش کردیم به فیلم نامه‌ای برسیم و با تعدادی از کارگردانان و تهیه کنندگان تماس داشتیم و مذاکراتی انجام شد تا سریالی ساخته شود و تلاش می‌کنیم قبل از سالگرد سوم این سریال ساخته شود. ما باید برای شهدای خودمان کار‌های فاخر و بزرگی بسازیم تا در معرفی ایشان موثر شود.
دبیر ستاد مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهید سلیمانی گفت: یکی از اقداماتی که‌می تواند کمک بزرگی به ترویج مکتب حاج قاسم کند، این است که سایت "سلیمانی دات آی آر" قرار است تمام محصولاتی که وجود دارد در این مجموعه گردآوری شود تا منبع استفاده همه افراد باشد و تمام این آثار بزودی در دسترس قرار خواهد گرفت.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


شنبه 27 آذر 1400 - 15:39:24