باقری کنی با همتای روس خود ملاقات کرد

سه شنبه 16 آذر 1400 - 15:52:41
باقری کنی با همتای روس خود ملاقات کرد

تهران- الکوثر: باقری کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در روند مذاکرات هسته ای و معاون سیاسی وزیر امور خارجه که به مسکو سفر کرده است، ساعتی پیش با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه کشور میزبان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  باقری کنی و ریابکوف در این ملاقات که در محل وزارت امور خارجه روسیه انجام شد، علاوه بر گفت و گو در خصوص روابط دوجانبه، آخرین تحولات مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
طرفین در این دیدار بر ضرورت تداوم رایزنی ها و مشورت های دو کشور در زمینه مسائل بین المللی و مذاکرات آینده ایران و ۱+۴  در وین تاکید کردند.

سفر مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران به مسکو، پیش از ادامه دور بعدی مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین انجام شده است. دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴  که از روز دوشنبه هشتم آذرماه (۲۹ نوامبر) در وین اتریش برگزار شد، روز جمعه سوم دسامبر (۱۲ آذرماه) به پایان رسید. این مذاکرات قرار است از روزهای پایانی هفته جاری از سر گرفته شود.
در نشست روز جمعه گذشته کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، شرکت‌کنندگان به بررسی نتایج به دست‌آمده و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در این دور از گفت‌وگوها با توجه به متون ارائه‌ شده از سوی جمهوری اسلامی ایران پرداختند.
ایران متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای به طرف‌های مقابل ارائه کرد. با توجه به درخواست برخی از هیأت‌ها جهت بازگشت به پایتخت‌هایشان جهت مشورت و دریافت دستورالعمل‌های تازه، در نشست جمعه گذشته مقرر شد تا در گفت‌وگوها وقفه‌ای ایجاد شده و گفت‌وگوها از روزهای پایانی این هفته بعد از بازگشت هیأت‌ها از پایتخت‌هایشان، از سر گرفته شود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


سه شنبه 16 آذر 1400 - 15:40:14