عقب ماندگی واشنگتن در فناوری موشک‌های مافوق صوت

یک شنبه 30 آبان 1400 - 11:10:23
عقب ماندگی واشنگتن در فناوری موشک‌های مافوق صوت

تهران- الکوثر: یک ژنرال نیروی هوایی آمریکا گفت این کشور نمی‌تواند موشک‌های مافوق صوت پیشرفته در حد فناوری چین و روسیه بسازد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه خبری هیل، دیوید تامپسون، ژنرال نیروی هوایی آمریکا که روز گذشته در همایش بین المللی امنیت هالیفاکس در کانادا سخنرانی می‌کرد، گفت: توانایی موشک‌های مافوق صوت آمریکا در حد فناوری چین و روسیه در این زمینه نیست و این نشان می‌دهد واشنگتن در توسعه جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های نظامی عقب مانده است.

تامپسون اذعان کرد: عقب ماندن آمریکا از فناوری‌های نظامی روز جهان از دو کشور رقیب چین و روسیه خطری بزرگ برای امنیت ملی است. حقیقت این است که موشک‌های مافوق صوت معادلات جهانی در زمینه امنیت ملی را تغییر خواهد داد.

وی ادامه داد: چینی‌ها یک برنامه مافوق صوت بسیار پیشرفته دارند و ما باید هر چه سریعتر خودمان را به آن‌ها برسانیم. پیشرفت‌های چین در این زمینه بسیار نگران کننده است.

چین در ماه‌های اخیر یک موشک مافوق صوت بسیار پیشرفته را با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای امتحان کرده که می‌تواند دور زمین بچرخد و بعد به هدف اصابت کند. به گفته منابع خبری، روسیه نیز در 18 نوامبر سال جاری میلادی یک موشک مافوق صوت را در قطب شمال آزمایش کرد.

در ماه اکتبر آمریکا در آزمایش یک موشک مافوق صوت شکست خورد. دفتر تحقیقات کنگره نیز در گزارشی در 19 اکتبر هشدار داده بود آمریکا از چین و روسیه در ساخت موشک‌های مافوق صوت عقب مانده است. موشک‌های مافوق صوت آمریکا برای استفاده عملی طراحی نشده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 30 آبان 1400 - 11:10:14