«وعده صادق» معادله جدید قدرت/ فصل جدید از تقابل ایران و اسرائیل

پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 - 20:0:0
«وعده صادق» معادله جدید قدرت/ فصل جدید از تقابل ایران و اسرائیل

تحلیلگر مسائل منطقه گفت: عملیات «وعده صادق» آغازگر فصلی جدید از تقابل ایران و اسرائیل است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تحلیلگر مسائل منطقه با تأکید بر اینکه عملیات وعده صادق به لحاظ حجم نیرو، ادوات نظامی به کار رفته و بعد مسافت و فاصله چند کشور تا سرزمین‌های اشغالی، گسترده بود و می‌تواند یک شاخص جدید در سطح منطقه محسوب شود، گفت: پس از این عملیات، جمهوری اسلامی ایران وارد یک فصل جدید از مواجهه با اسرائیل شده است. 

صباح زنگنه، کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه، در گفت‌وگو با ایکنا در پاسخ به این سؤال که عملیات وعده صادق چه تأثیری بر معادلات منطقه‌ای می‌گذارد، گفت: این عملیات به لحاظ حجم نیرو، وسایل و ادوات به کار رفته و بعد مسافت و فاصله چند کشور از ایران تا سرزمین‌های اشغالی، گسترده بود و می‌تواند یک شاخص جدید در سطح منطقه محسوب شود. در واقع پس از این عملیات، جمهوری اسلامی ایران، عملا وارد فصل جدیدی از مواجهه و برخورد با اسرائیل شده است. 

وی ادامه داد: تاکنون، جمهوری اسلامی ایران از درگیری مستقیم با رژیم صهیونیستی، پرهیز می‌کرد چراکه این برخورد می‌توانست به یک روند بالارونده و تصاعدی منجر شده و این خود موجب ورود کشورهای دیگر به این تنش و درگیری خواهد شد. به عبارت دیگر؛ آن هنگام شاهد تبدیل یک تنش محدود و کنترل شده به یک بحران بزرگ منطقه‌ای و حتی بحران جهانی خواهیم بود. 

#وعده صادق

#انتقام قانونی

#دفاع مشروع

#تنبیه متجاوز


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 - 16:54:18