آماده باش کُردها در شمال سوریه و حمله قریب الوقوع ترکیه

جمعه 7 آبان 1400 - 17:7:19
آماده باش کُردها در شمال سوریه و حمله قریب الوقوع ترکیه

تهران- الکوثر:  منابع سوری از آماده باش کُردها در مناطق «عامودا»، «الدرباسیه» و «ابو راسین» در مرز با ترکیه در حومه حسکه با توجه به تحرکات ترکیه خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع سوری از آماده باش کُردها و تدابیر شدید امنیتی از سوی آنها خبر دادند که در حومه حسکه به منظور مقابله با عوامل نفوذی ترکیه همزمان با حمله قریب الوقوع ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آنکارا به عمل آورده‌اند.

این منابع از تدابیر امنیتی و ایجاد پست‌های بازرسی و کنترل عبور و مرور خودروها و عابران خبر دادند و علت آن را مقابله با نفوذی های سرویس اطلاعاتی ترکیه و عناصر وابسته به آنکارا هم دانستند.

همزمان منابع سوری اعلام کردند که شمار زیادی از عناصر وابسته به ترکیه از طریق گذرگاه «کلس» در شمال شرق حلب به اراضی ترکیه و از آنجا عازم مناطقی در حومه الرقه و حسکه شده‌اند.

این منابع به حضور عناصر گروههای موسوم به لشکر حمزه، سپاه الرحمن، سلطان مراد، احرار الشرقیه، جیش الشرقیه، سلیمان شاه، لشکر نهم و دیگر تشکیلات وابسته به ترکیه به شهر «تل ابیض» در مرز با ترکیه در شمال الرقه اشاره کردند. این افراد از حومه حلب آمده‌اند.

ترکیه قصد حمله دارد

همزمان تجهیزات گسترده ارتش ترکیه به تل ابیض طی دو روز گذشته وارد شده است.

برای دومین روز متوالی تجهیزات نظامی سنگین شامل تانک و نفربر به شهر «تل ابیض» در مرز ترکیه در شمال الرقه وارد شده است.

وضعیت آماده باش کامل نظامی و تنش فزاینده بر مناطق شمالی و شمال غرب سوریه حکمفرماست و پیش‌بینی می‌شود به زودی عملیات نظامی گسترده ترکیه علیه کردهای سوری کلید بخورد.

در همین رابطه، بامداد امروز در محور «الدغلباش» در حومه شرقی حلب درگیری‌های محدودی میان ارتش ملی سوریه (مخالفان نظام سوریه و تحت حمایت ترکیه) و کردهای سوری درگرفت و دو طرف حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای علیه یکدیگر ترتیب دادند.

«محمد الشمالی»، فعال اجتماعی سوری به العربی الجدید گفت: درگیری‌های شدیدی در دو جبهه «کفرکلبین و کلجبرین» در حومه شمالی حلب روی داد و عناصر قسد با خمپاره اطراف غربی شهر «اعزاز» را هدف گرفتند و ارتش ترکیه نیز با توپ به مواضع قسد در دو روستای «عین دقنه و بیلونیه» حمله کرد و همزمان جنگنده‌های جنگی و شناسایی روسیه در آسمان منطقه به پرواز درآمدند.

در همین ارتباط، خبرگزاری کُردزبان ANHA گزارش داد ارتش ترکیه و مخالفان سوری شامگاه روز گذشته با ده‌ها فروند راکت و توپ روستای «عین دقنه و بیلونیه» را هدف گرفتند.

گروه‌های زیرمجموعه ارتش ملی سوریه (مخالفان دمشق) نیز در حومه حلب و رقه بر آمادگی کامل خود برای هر گونه عملیات نظامی ترکیه علیه قسد تاکید کردند.

همزمان کاروان نظامی بزرگ ارتش ترکیه وارد شهر تل ابیض شده است که در نزدیکی مناطق تحت نفوذ قسد قرار دارد، این گروه نیز با آماده باش کامل و گسیل تجهیزات نظامی خود را برای هر گونه حمله قریب الوقوع آماده کرده است.

از سوی دیگرساعاتی قبل هم ، شبکه‌های محلی از حضور جنگنده‌های روسی از نوع سوخو 27 به پایگاه هوایی «الطبقه» در غرب رقه و قامشلی در حومه حلب خبر دادند.

این اولین بار است که جنگنده‌های ارتش روسیه به این منطقه اعزام می‌شوند.

خبرگزاری ریانووستی روسیه هم اعلام کرد ارتش ترکیه و مخالفان دولت سوریه آماده آغاز عملیات نظامی جدید در سوریه هستند که هر لحظه احتمال آغاز آن وجود دارد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


جمعه 7 آبان 1400 - 16:53:52

پربازدیدها