صف آرایی ارتش ترکیه و سوریه در شمال سوریه

جمعه 7 آبان 1400 - 11:42:22
صف آرایی ارتش ترکیه و سوریه در شمال سوریه

تهران- الکوثر: منابع سوری از آرایش نظامی ارتش سوریه و ترکیه در شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الوطن سوریه از تقویت نیروهای ارتش سوریه در حومه شمالی حلب و هدف قرار گرفتن مواضع جبهه النصره در منطقه مرزی با ترکیه در شمال ادلب خبر داد.

منابع سوری اعلام کردند که ارتش سوریه یک مرکز وابسته به جبهه النصره در حومه شمال ادلب در نزدیکی مرز با ترکیه را هدف قرار داده است.

این منابع افزودند: توپخانه ارتش سوریه در حومه غربی حلب، ضربه دردناکی به جبهه النصره در حومه شهرک «ترمانین» در گذرگاه «باب الهوی» وارد کرد و بیش از 11 تروریست را کشته است.

الوطن گزارش داد: این سومین حمله از نوع خود ظرف 11 روز گذشته است و نشان دهنده عزم ارتش سوریه برای نابودی تروریست‌ها و به مثابه پیامی برای حامیان منطقه‌ای و بین المللی تروریست‌ها به ویژه ترکیه است.

از سوی دیگر الوطن گزارش داد: در حومه شمال شرقی حلب، ارتش سوریه، اقدام به وارد کردن تجهیزات سنگین و لجستیک کرده است.

این تدارکات گسترده نظامی ارتش سوریه با هدف مقابله با هرگونه تحرک نظامی ارتش ترکیه و عوامل آن در این منطقه است.

منابع سوری به الوطن اعلام کردند که ارتش سوریه مواضع خود را در شمال حلب، فرودگاه «منگ»، خطوط مقدم با شبه نظامیان وابسته به آنکارا در اطراف اعزاز و تل رفعت تقویت کرده است و آماده مقابله با هر عملیات نظامی ترکیه است.

همزمان جنگنده های روسی مواضع تروریستهای موسوم به «اتاق عملیات الفتح المبین» را در شهرک «مشون» در جنوب شرق جبل الزاویه در حومه جنوبی ادلب بمباران کردند که بر اثر آن شماری از تروریست‌ها کشته و برخی دیگر زخمی شدند.

همچنین جنگنده‌های روسی شهرک «قاح» در شمال ادلب را هم هدف قرار دادند و تلفات و خسارات سنگینی به تروریست‌ها وارد کردند.

در جریان این حمله مقر مهم شبه نظامیان وابسته به ترکیه در شهرک «جندیرس» از توابع عفرین در شمال غرب حلب بمباران شد.

همزمان الوطن از اعزام تجهیزات نظامی ترکیه به «جبل الزاویه» با نادیده گرفتن توافقات سوچی میان روسای جمهوری روسیه و ترکیه، خبر داد.

منابع محلی در جبل الزاویه اعلام کردند که ارتش ترکیه مراکز دیده بانی خود را با تجهیزات نظامی تقویت کرده است.

ارتش ترکیه دو ستون حامل تجهیزات نظامی از طریق گذرگاه «کفرلوسین» در شمال ادلب و نیز از طریق گذرگاه «خان الجوز» در جسرالشغور وارد ادلب کرده است.

این در حالی است که روسیاالیوم به نقل از یک منبع آگاه میدانی در میان مخالفان سوریه خبر داد که ترکیه خود را آماده عملیات نظامی تازه در دو محور در خاک سوریه کرده و این عملیات هر لحظه ممکن است آغاز شود.

بر اساس این گزارش، گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ترکیه به خواست این کشور در وضعیت آماده‌باش جنگی کامل برای آغاز یک حمله نظامی هستند و گردان‌های آنها برای عملیات نظامی در استان ادلب و شهرهای «مارع» و «اعزاز» و اطراف فرودگاه نظامی منبج و نیز قامشلی و حسکه آماده شده‌اند.

به گفته این منبع، ترکیه در صدد اجرای دو عملیات همزمان، یکی در استان ادلب و دیگری در شمال شرق سوریه علیه نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) است.

این منبع درباره زمان آغاز عملیات گفته که این عملیات ممکن است هر لحظه به صورت ناگهانی آغاز شود و افزوده که البته بعید نیست که اجرای آن تا دیدار «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه، با «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا، در گلاسکو در اول نوامبر آتی به تعویق افتد.

«مولود چاوش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه درباره احتمال انجام عملیات نظامی علیه نیروهای «پ‌ک‌ک» در خاک سوریه گفت که روسیه و آمریکا به وعده‌های خود درباره خارج کردن این نیروها از سوریه عمل نکردند و ترکیه در این باره هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهد.

استقرار جنگنده های پیشرفته روسیه در قامشلی

همزمان با این تحولات، فعالان شبکه‌های اجتماعی و ناظران سیاسی از اعزام جنگنده‌های روسیه در منطقه حسکه در شمال شرق سوریه خبر داده‌اند.

به گزارش «روسیا الیوم»، کاربران تصاویری از یک جنگنده «سو ـ 35 اس» ارتش روسیه منتشر کرده‌اند که روز چهارشنبه در فرودگاه نظامی قامشلی که در کنترل نیروهای ارتش سوریه است، فرود آمده است.

این اولین بار است که جنگنده‌های ارتش روسیه به این منطقه اعزام می‌شوند.

المیادین هم ضمن تایید استقرار جنگنده‌های روس در فرودگاه قامشلی در این باره گزارش داد: جنگنده‌های روسی برای اولین در آسمان این منطقه گشت شناسایی انجام دادند.

این رسانه اعلام کرد: بالگردهای روسی هم گشت‌های روزانه انجام می دهند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های روسی در فرودگاه می‌مانند و این در راستای توسعه حضور نظامی روسیه در شرق سوریه است. طرف روسی در راستای توسعه فرودگاه قامشلی برای استقرار جنگنده ها و بالگردها بیشتر و تبدیل فرودگاه به پایگاه نظامی روسیه حرکت می کند.

همزمان با آن در حومه دیرالزور و حومه الرقه هم، فعالیت گشت‌های نظامی روسیه زیاد شده است.

المیادین گزارش داد: این گشت‌ها به همراهی شبه نظامیان قسد و در راستای هماهنگی میان دو طرف است. هدف توسعه نقش روسیه و نگرانی قسد از عقب نشینی غافلگیرانه آمریکا از سوریه است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


جمعه 7 آبان 1400 - 10:55:19

پربازدیدها