رئیس جمهور : تقریب مذاهب اسلامی یک حرکت راهبردی در جهان اسلام است

سه شنبه 27 مهر 1400 - 14:40:12
رئیس جمهور : تقریب مذاهب اسلامی یک حرکت راهبردی در جهان اسلام است

تهران - الکوثر : رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: تقریب مذاهب اسلامی که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشته و دارند، حرکتی راهبردی در جهان اسلام است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید ابراهیم رییسی روز سه شنبه در آیین گشایش سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این نشست، یاد و خاطره آیت‌الله تسخیری که این بنیاد را بنیان نهادند و شهید حاج قاسم سلیمانی که برای ایجاد اتحاد در امت اسلامی اقدامات عملی کرده است را گرامی داشت.

رییسی با بیان اینکه زمان اتحاد در درون حکومت اسلامی است، گفت: در این حالت توصیه می‌شود اختلاف و تفرقه نکنید حرف تفرقه انگیز بر زبان جاری نکنید و مواظب قلم باشید اینها توصیه در درون حکومت اسلامی است تا حرفی خلاف وحدت گفته نشود. اما زمانی اتحاد در نگرش به هدف مشترک امت اسلامی است.

وی گفت: وقتی داعش شکل گرفت برخی به خوبی داعش را درک نکردند. همان موقع یادم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند جنس کار داعشی‌ها، جنس کار صهیونیست‌ها است این کار یک مسلمان نیست که این گونه خون بریزد و جنایت کند، معلوم شد آنها ریشه آمریکایی و صهیونیستی دارند.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران افزود: این توطئه را امروز در لبنان و افغانستان شاهد هستیم و دیروز در عراق و سوریه شاهد بودیم. فهم این توطئه بسیار مهم است و روشنگری علمای اسلامی مصونیت بخش جوانان در امت اسلامی خواهد بود.

رییسی به علما و دانشمندان حاضر در کنفرانس گفت: نقش علما و روشنگری در امت اسلامی و جهان اسلام بسیار اثربخش است که هم انحرافات را رصد کنید و هم به‌موقع هشدار دهید تا امت اسلامی مقابل این توطئه‌ها مصون بماند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 27 مهر 1400 - 14:39:54