احتمال تغییر اساسی در نتیجه انتخابات عراق و مظنون بودن امارات

پنج شنبه 22 مهر 1400 - 19:32:25
احتمال تغییر اساسی در نتیجه انتخابات عراق و مظنون بودن امارات

تهران- الکوثر: در پی بالا گرفتن اعتراض ها به شمارش و اعلام آرا، روز چهارشنبه کمیسیون عالی مستقل انتخابات شمارش دستی 140 شعبه اخذ رأی را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عماد جمیل» عضو دفتر رسانه ای کمیسیون عالی انتخابات عراق امروز پنجشنبه به تارنماری شبکه «فرات نیوز» گفت انتظار می رود نتایج انتخابات روز یکشنبه پارلمان «تغییرات گسترده» و اساسی کند.

وی تاکید کرد تا یک هفته آینده، نتایج پایانی انتخابات اعلام می شود و ما انتظار تغییر اساسی در نتایج را داریم.

این عضو کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق گفت دیروز چهارشنبه شمارش دستی صندوق های رای در «الرصافه» بغداد به پایان رسید و امروز صندوق های رای «الکرخ» (در پایتخت) را شمارش خواهیم کرد.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق پیشتر اعلام کرد که کار شمارش دستی آرا در حضور ناظران بین‌المللی، نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی و اهالی رسانه انجام می‌شود.

بر پایه گزارش ها، نحوه اعلام نتایج آرا از سوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات مورد انتقاد و ابهام شدید بسیاری از جریان های سیاسی عراق قرار گرفته است.

در همین پیوند، بسیاری از شخصیت های عراقی دولت امارات متحده عربی را به دستکاری دوباره در نتایج انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور آن هم با همکاری رژیم صهیونیستی متهم  می کنند.

«عبدالامیر التعیبان» عضو برجسته ائتلاف «الفتح» و نماینده پیشین پارلمان در توئیتی روز چهارشنبه نوشت که نباید اجازه داد، امارات، نتایج انتخابات عراق را دستکاری کند.

وی گفته است که از «کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق می خواهد به شمارش دستی آرا روی بیاورد تا عدالت در نتایج انتخابات، رعایت و جلوی امارات متحده عربی برای دستکاری آرا گرفته شود.»

براساس گزارش ها، به دلیل وجود سرورهای دستگاه های رایانه ای شمارش آرا در امارات و همچنین تملک این شیخ نشین بر ماهواره ای که نتایج انتخابات را از صندوق های رای به مرکز ملی شمارش آرا در کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق انتقال می دهد، شخصیت ها و صاحب نظران مختلف در عراق، ابوظبی را به دستکاری نتایج انتخابات دهم اکتبر  (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) متهم کرده اند.

از دیگر سو، پاره ای شنیده ها حاکی است که سرورها در عراق مستقر و فقط ماهواره انتقال دهنده اطلاعات در اختیار امارات است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 22 مهر 1400 - 19:19:28