دیدار امیرعبداللهیان با بشار اسد

شنبه 17 مهر 1400 - 15:54:1
دیدار امیرعبداللهیان با بشار اسد

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سومین مقصد سفرش بعد از روسیه و لبنان، پیش از ظهر امروز (شنبه) وارد دمشق پایتخت سوریه شد، با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در بدو ورود به دمشق مورد استقبال فیصل المقداد قرار گرفت و در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه سفرم به مسکو و بیروت، امروز برای تکمیل مشورت‌ها و دیدار با آقای بشار اسد در دمشق هستم.

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: همواره در خصوص تحولات منطقه‌ای و روابط دوجانبه دیدار و گفت‌وگو و رایزنی با دوستان و با شریک راهبردی جمهوری اسلامی ایران یعنی کشور سوریه و مقامات سوریه مورد توجه جدی ماست.

امیرعبداللهیان افزود: در هفته‌های اخیر توافقات مهمی در خصوص توسعه همه جانبه روابط بین دو کشور و فعالیت‌های فشرده و برنامه ریزی شده برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: سوریه در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد و جمهوری اسلامی ایران در این مسیر همچون دوران جنگ تروریستی که علیه سوریه اعمال می‌شد ایران با قدرت در کنار سوریه خواهد ماند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 17 مهر 1400 - 15:43:5