سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا : واکسن برکت از نظر اثربخشی از بهترین واکسن هاست

پنج شنبه 18 شهریور 1400 - 18:57:8
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا : واکسن برکت از نظر اثربخشی از بهترین واکسن هاست

تهران -الکوثر : سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسن برکت نه تنها از نظر میزان عارضه بلکه از نظر اثربخشی یکی از بهترین واکسن ها بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علیرضا رئیسی افزود: همه واکسن های داخلی که تا الان تولید شده اند؛ از رازی , پاستور و حتی سیناژن؛ همه در فازهای مختلف مجوز دریافت کرده اند؛ برکت هم که از قبل مجوز داشته است. طی هفته های آینده میزان تولید واکسن برکت هم به صورت جهشی افزایش خواهد یافت این واکسن از نظر اثر بخشی از بهترین واکسن هاست.وی گفت: البته تا الان قریب به 4 میلیون دز واکسن برکت به ما تحویل داده اند و استقبال بسیار خوبی هم از این واکسن شده است. در بررسی هایی که ما کرده ایم؛ آمار مرگ و میر ناشی از تزریق واکسن برکت صفر بوده و میزان بستری و تاثیرپذیری این واکسن فوق العاده ارزشمند است.
رئیسی افزود: واکسن برکت نه تنها از نظر میزان عارضه بلکه اثربخشی یکی از بهترین واکسن های کشور بوده است . تا حالا هم قریب به 3 میلیون دز واکسن تزریق کرده ایم حتی یک فوتی درباره واکسن برکت نداشته ایم.
رئیسی افزود: مردم نگران کمبود واکسن نباشند. ما علاوه بر اینکه واکسن را تامین کرده ایم؛ سازمان دهی کرده ایم که بتوانیم تا زیرساخت ها قوی تر شده و سرعت واکسیناسیون بیشتر شود. در طی 3 روز گذشته رکورد واکسیناسیون در کشور شکسته شد و ما به بالای 800 هزار دز هم رسیدیم و به زودی میزان واکسیناسیون ما به یک میلیون دز هم می رسد.
وی درباره ازدحام مردم در صف واکسیناسیون گفت: اولا مردم و دوما دانشگاه ها نباید نگرانی داشته باشند. مراکز واکسیناسیون را باید بیشتر کنند. نترسند که واکسن نیست. واکسن تامین شده و وجود دارد. حتما نیاز است که مراکز تجمیعی و مراکز واکسیناسیون را گسترش دهند. دیروز با فرمانده سپاه سردار سلامی جلسه داشتیم که به فرماندهان سپاه سراسر کشور دستور دادند و تفاهم نامه ای امضا شد . برنامه ما این است که مراکز تجمیعی مان که تعدادش قریب به 1008 مرکز است دوبرابر شود.



آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


پنج شنبه 18 شهریور 1400 - 16:20:37

دسته بندی :