رئیسی : خروج آمریکا از افغانستان، فرصتی برای احیای امنیت پایدار

دو شنبه 25 مرداد 1400 - 17:29:45
رئیسی : خروج آمریکا از افغانستان، فرصتی برای احیای امنیت پایدار

تهران - الکوثر : رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت شکست نظامی و خروج آمریکا از افغانستان باید به فرصتی برای احیای زندگی، امنیت و صلح پایدار در این کشور تبدیل گردد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سید ابراهیم رییسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، امنیت، ثبات و رفاه را حق مردم افغانستان دانست و تاکید کرد: ایران برای برقراری ثبات که نیاز نخست امروز افغانستان است تلاش خواهد کرد و به‌عنوان کشور همسایه و برادر، همه گروه‌ها را دعوت به دستیابی برای توافق ملی می‌کند.

رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که حاکمیت اراده مردم مظلوم افغانستان، همواره امنیت ساز و ثبات آفرین بوده، گفت: ایران با رصد هوشیارانه تحولات در این کشور، به مناسبات همسایگی با افغانستان پایبند است.

رییسی گفت: شکست نظامی و خروج آمریکا از افغانستان باید به فرصتی برای احیای زندگی، امنیت و صلح پایدار در این کشور تبدیل شود.

دیروز یکشنبه محمد اشرف غنی، رئیس جمهور فراری افغانستان پس از خارج شدن از این کشور در پیامی در شبکه های اجتماعی اعلام کرد، برای جلوگیری از تخریب و فاجعه بزرگ انسانی و خونریزی، افغانستان را ترک کرده است. 

طالبان نیز کاخ ریاست جمهوری افغانستان را در شهر کابل تصرف کرده و بر برقراری امنیت این شهر و دیگر شهرهای افغانستان تاکید کرده است.

نیروهای طالبان صبح امروز( دوشنبه) در خیابان‌های مختلف کابل مستقر شده اند تا امنیت پایتخت افغانستان را برقرار کنند . 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 25 مرداد 1400 - 17:29:8