صلیب سرخ:

۸۰ درصد مردم غزه در تاریکی زندگی می کنند

دو شنبه 11 مرداد 1400 - 17:9:34
۸۰ درصد مردم غزه در تاریکی زندگی می کنند

تهران - الکوثر : بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط "صلیب سرخ جهانی" ۸۰ درصد از جمعیت غزه در جنوب سرزمین های اشغالی بیشتر زندگی خود را در تاریکی زندگی می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مردم غزه در شبانه روز فقط ۱۰ تا ۱۲ ساعت برق دارند و نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد، هزینه سنگین ناشی از قطعی های طولانی برق این منطقه بر دوش خانواده های بیرمق آن می باشد. مسئله ای که در زمان اوج فصل گرما دو چندان شده و تهدید مضاعفی برای سلامت و زندگی روزانه مردم غزه ایجاد می کند. بیشتر مردم غزه قادر به نگهداری غذا در یخچال نبوده و تصفیه خانه های فاضلاب این منطقه امکان فعالیت ندارند. همچنین نبود برق و قطعی های طولانی و مزمن آن آسیب های روانی بر مردم واردمی کند تا جایی که ۹۴ درصد از مردم غزه که در این پیمایش شرکت کردند، گفتند که سلامت روان آنها متأثر از این وضعیت بوده است.

تشدید درگیریها (میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین) در اردیبهشت ماه (سال جاری) به زیرساخت ها (ی غزه) آسیب رسانده و باعث قطعی خطوط اصلی برق شد. تا جایی که مردم برخی از مناطق غزه فقط ۴ تا ۵ ساعت در روز برق دارند.
در حالی که برخی از مردم غزه توانایی خرید برق اضافی از صاحبان ژنراتورها را دارند، دست کم ۵۰۰ هزار نفر توانایی خرید برق اضافی را ندارند و بنابراین چاره ای جز این ندارند که بیشتر روز خود را بدون برق سپری کنند.

صلیب سرخ اعلام کرده است : برق تنها سرویس غیرقابل اعتماد در غزه نیست. مسائلی نیز در زمینه تأمین آب و تصفیه آب، خدمات بهداشتی و آبیاری برای تولید مواد غذایی محلی وجود دارد. همه این سیستم ها به هم پیوسته اند. وقتی یکی درست عمل نمی کند، مابقی نیز به درستی عمل نخواهند کرد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 

 


دو شنبه 11 مرداد 1400 - 16:15:58