حمایت بنی گانتس از عملیات جاسوسی از روزنامه نگاران

سه شنبه 5 مرداد 1400 - 18:34:46
حمایت بنی گانتس از عملیات جاسوسی از روزنامه نگاران

تهران - الکوثر : در پی انتشار گزارش ها درباره استفاده برخی کشورها از نرم افزارهای تولیدی شرکت اسرائیلی «ان اس او» برای جاسوسی از فعالان، سیاستمداران و روزنامه نگاران، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از سیاست های اسرائیل در خصوص صادرات این گونه نرم افزار ها، دفاع کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  گانتس در سخنرانی خود در کنفرانس هفته سایبری دانشگاه تل آویو اعلام کرد "ما از اخبار اخیر در خصوص استفاده از سامانه هایی که در برخی شرکت های سایبری اسرائیل ساخته شده اند، آگاهی داریم. اسرائیل به عنوان یک دموکراسی لیبرال غربی، صادرات محصولات سایبری را همسو با قانون کنترل صادرات دفاعی خود تحت کنترل دارد، و از رژیم های کنترل صادرات بین المللی پیروی می کند."
وی در ادامه گفت: "اسرائیل به عنوان سیاست خود، مجوز صادرات محصولات سایبری را به دولتها تنها برای استفاده های قانونی و تنها برای جلوگیری از وقوع جرم و تروریسم و تحقیق درباره آنها مجاز می داند. کشورهایی که به این سامانه ها دست می یابند، باید به تعهدات خود در خصوص این الزامات عمل کنند. ما در حال حاضر مشغول بررسی اطلاعاتی هستیم که درباره این موضوع منتشر شده است."
معترضان که مقابل ساختمان شرکت «ان اس او» در هرتزلیا تجمع کرده بودند، نوشته هایی را با مضمون "صادرات سلاح توسط اسرائیل را متوقف کنید" حمل می کردند و شعار می دادند "جنگ سایبری شما را نمی خواهیم"، "ان اس او، ان اس او، وقت رفتن است"، "نه به جاسوسی و سرکوب" و "جاسوسی از ما را متوقف کنید/ ان اس او را متوقف کنید".
هفته گذشته رسانه های فرانسوی اعلام کردند یک آژانس اطلاعاتی مغرب با استفاده از نرم افزارهای تولیدی «ان اس او»، احتمالا تلفن همراه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و سایر اعضای دولت این کشور را هدف قرار داده است.
نرم افزار پگاسوس که تولیدی شرکت «ان اس او» است، در حال حاضر در کانون رسوایی های جاسوسی جهانی قرار دارد. سازمان غیردولتی گزارشگران بدون مرز نیز خواستار توقف فروش این نرم افزار شده است. برخی مقامات کشورها از جمله آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز خواستار اعمال محدودیت های بیشتر درخصوص فروش این برنامه ها شده اند.
سازمان عفو بین‌الملل نیز به فهرستی از 50 هزار شماره تلفن دست پیدا کرده است که از سال 2016 توسط مشتریان «ان اس او» انتخاب شده اند تا احتمالا تحت نظر قرار گیرند. نرم افزار پگاسوس احتمالا امکان جاسوسی از شماره تلفن های دست کم 180 خبرنگار، 85 فعال حقوق بشر و حتی 14 رئیس جمهور را فراهم آورده است. اما این شرکت اسرائیلی این اتهامات را رد می کند. شرکت «ان اس او» اعلام کرده است این نرم افزار به لحاظ نظری، تنها برای بدست آوردن اطلاعات در شبکه های جنایی یا تروریستی استفاده می شود. نرم افزار پگاسوس که امکان نفوذ در سامانه های کامپیوتری را فراهم می کند، یک محصول امنیت سایبری تهاجمی تلقی می شود.



آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


سه شنبه 5 مرداد 1400 - 18:6:23

دسته بندی :