پیام‌های یک مقاومت ؛ آزادی اسیر فلسطینی پس از 65 روز اعتصاب غذا

جمعه 18 تیر 1400 - 18:24:2
پیام‌های یک مقاومت ؛ آزادی اسیر فلسطینی پس از 65 روز اعتصاب غذا

تهران - الکوثر : اسیر فلسطینی که از 65 روز پیش در اعتراض به تمدید حکم غیرقانونی بازداشت اداری خود اعتصاب غذا کرده بود، آزاد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «الغضنفر ابوعطوان»، اسیر فلسطینی پس از ۶۵ روز مبارزه با رژیم صهیونیستی حکم آزادی خود را از این رژیم گرفت. «جواد بولس» وکیل این اسیر فلسطینی هم تایید کرد حکم بازداشت اداری ابوعطوان باطل شده و این اسیر شامگاه دیشب پنجشنبه، آزاد شده است.

آزادی اسیر فلسطینی حاوی چند مطلب و پیام مهم است. 

پیام نخست این است که مقاومت نهایتاً به پیروزی و آزادی می‌انجامد. ابوعطوان در مقابل ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی مسیر مقاومت را در قالب اعتصاب غذا در پیش گرفت و سرانجام رژیم غاصب صهیونیستی میز مجبور شد وی را آزاد کند. 

پیام دوم علت اعتصاب غذا است که جنایت رژیم اشغالگر را نمایان و آشکار می‌سازد. رژیم صهیونیستی ابوعطوان شهروند 28 ساله فلسطینی را در اکتبر 2020 به اسارت گرفت و دو حکم بازداشت اداری به مدت هر کدام شش ماه برای او صادر کرد. ابوعطوان نیز در پنجم ماه مه گذشته در اعتراض به بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زد. بنابراین، بازداشت خودسرانه و غیرعادلانه، عامل اعتصاب غذای اسیر جوان فلسطینی بود.

پیام سوم، وحدت و اجماعی است که میان اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل شکل گرفت. اسرای فلسطینی در زندان‌های «عوفر» و «النقب» نیز روز گذشته در همبستگی با ابوعطوان اعتصاب غذا کردند. این اعتصاب غذای اسرای فلسطینی نقش مهمی در تسلیم شدن اسرائیل و آزادی ابوعطوان داشته است. بنابراین، اجماع و وحدت میان فلسطینی‌ها می‌تواند آنها را به اهدف خود در مقابله با جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی نزدیک کند.

پیام چهارم، رسوایی جامعه جهانی در خصوص اسرای فلسطینی است. با وجود اینکه 65 روز از اعتصاب غذای اسیر فلسطینی می‌گذشت و شمار دیگری از اسرا نیز پیش از این اعتصاب غذا کرده بودند، اما جامعه جهانی اقدامی برای پایان دادن به جنایت اسرائیل علیه اسرای فلسطینی انجام نداد. در همین راستا، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان روز چهارشنبه خواستار اقدام فوری جامعه بین‌المللی برای رسوا کردن رژیم صهیونیستی و تلاش برای محکومیت گسترده‌تر سیاست‌ زندان‌های این رژیم علیه اسرا شد.

پیام پنجم، این است که اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل با شرایط نامناسب و نامطلوبی مواجه هستند. ابوعطوان در زندان اسرائیل با شرایط وخیم جسمانی مواجه شد. درحال حاضر حدود ۵۳۰۰ فلسطینی از جمله ۴۰ زن، ۲۵۰ کودک و حدود ۵۲۰ بازداشتی اداری در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

این اسرا علاوه بر اینکه با وضعیت نامناسب در داخل زندان‌های اسرائیل مواجه هستند، به حبس‌ ابد در چند نوبت نیز محکوم می‌شوند. رژیم صهیونیستی 540 نفر از اسرای فلسطینی را یک یا چند بار به حبس ابد محکوم کرده است.

علاوه بر این، حدود 225 اسیر فلسطینی از سال 1967 تاکنون در زندان های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند که شیوه شهادت آنها نیز متفاوت بود.  دستکم 75 نفر از این اسیران به شیوه‌ای کاملاً عامدانه به شهادت رسیدند و 7 نفر هم پس از زخمی شدن به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و انتقال به زندان شهید شدند. 67 نفر از اسیران فلسطینی هم به خاطر نبود دارو و درمان مناسب و 73 نفر هم به علت شکنجه به شهادت رسیدند. با شیوع کرونا نیز دهها اسیر فلسطینی درگیر کرونا شده، اما رژیم صهیونیستی از ارائه خدمات بهداشتی به آنها خودداری می‌کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 18 تیر 1400 - 18:23:49