دیده بان حقوق بشر:

اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی محکوم است

چهار شنبه 16 تیر 1400 - 20:5:33
اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی محکوم است

تهران - الکوثر : سازمان دیدبان حقوق بشر استفاده رژیم صهیونیستی از پهپادها و ربات های قاتل را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اسرائیل شروع به استفاده گسترده از پهپادهایی کرده است که کاملاً توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند. این سامانه با اطلاعات ماهواره ها، سایر هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین، وسایل نقلیه هوایی و اطلاعات جمع آوری شده توسط واحدهای زمینی تغذیه می شود، به طوری که بدون نیاز به مداخله انسانی عملیات جنگی را اجرا می کند.

ماه ژوئیه 2019 ، پهپادهای ناشناخته ناوشکن های نیروی دریایی آمریکایی را مورد یورش قرار دادند و این امر منجر به اعلام حالت آماده باش شد. ماه مه 2021 ، اسرائیل اجازه استفاده از انبوه پهپادها را برای یافتن، شناسایی و حمله به رزمندگان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) صادر کرد. این احتمالاً نخستین استفاده گسترده از پهپادها در جنگ بود.
ماه گذشته، وب سایت ها گزارش دادند اسرائیل یک ربات نیمه مستقل را در جنگ اخیر غزه مورد استفاده قرار داده است. این ربات حامل مسلسل که جگوار نامیده می شود ، قادر است به تنهایی به مکان مورد نظر برود، به آتش پاسخ دهد و حتی در صورت خطر، خود را نابود کند. با این حال، این ربات برای شروع شلیک با تیربار به یک اپراتور انسانی نیاز دارد. اما یک اسکادران پهپاد کاملاً مستقل سطح متفاوتی از فناوری است. این سامانه به شبکه ای مستقل متصل است که توسط اپراتورهای انسانی کنترل نمی شود و با هوش مصنوعی کار می کند. این سامانه حتی اگر بعضی از پهپادها در حین انجام مأموریت از بین بروند، می تواند به مأموریت خود ادامه دهد.
طی دو سال گذشته، ارتش اسرائیل با استفاده از هوش مصنوعی و ابر رایانه ها حوزه فعالیت حماس را محدود کرده و برای از بین بردن هرگونه مزیت راهبردی آن اقدام کرده است. به گفته ارتش اسرائیل، این امر به آنها امکان می دهد تا به سرعت داده های جمع آوری شده را مرور کنند و مدت زمان مأموریت های خود را کاهش دهند. واحد 8200 نیروی اطلاعاتی اسرائیل با استفاده از داده های جغرافیایی، سیگنال و اطلاعات انسانی الگوریتم هایی را برای شناسایی اهداف راهبردی ایجاد می کند. ارتش اسرائیل جزییات حمله اسکادران مستقل را منتشر نکرده است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 

 


چهار شنبه 16 تیر 1400 - 17:54:47

دسته بندی :