دیدگاه سید حسن نصرالله درباره دور جدید جنگ رسانه‌ای آمریکا علیه مقاومت

سه شنبه 15 تیر 1400 - 16:56:56
دیدگاه سید حسن نصرالله درباره دور جدید جنگ رسانه‌ای آمریکا علیه مقاومت

تهران - الکوثر : سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان شب گذشته در سخنانی با اشاره به مسدود کردن سایت‌های وابسته به مقاومت از سوی آمریکا، دلایل اصلی این اقدام آمریکا را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزارت دادگستری آمریکا شامگاه 22 ژوئن وب‌سایت‌ چند شبکه وابسته به مقاومت از جمله شبکه العالم، پرس تی وی و المسیره را مسدود کرد. شخصیت‌ها، گروه‌ها و رسانه‌های متعددی به این اقدام دولت آمریکا واکنش نشان داده و آنرا نقض آزادی بیان عنوان کردند. سید حسن نصرالله، اما در سخنان شب گذشته خود به ابعاد دیگری از این جنگ رسانه‌ای دشمن اشاره کرد. نصرالله به سه عامل آشکارسازی، باورپذیری محتوا و اثرگذاری رسانه‌های مقاومت به عنوان دلایل اصلی دور جدید جنگ رسانه‌ای آمریکا اشاره کرد.

سید حسن نصرالله یکی از دلایل اصلی این اقدام آمریکا را آشکارسازی ماهیت سیاست‌های واشنگتن در منطقه غرب آسیا توسط رسانه‌های مقاومت عنوان کرد. وی در این راستا به دو موضوع فتنه داعش و نقش آمریکا در سیاست‌های اسرائیل اشاره کرد. دبیرکل حزب الله لبنان معتقد است «فتنه سیاه [داعش] یکی از اهدافش این بود که مسئله فلسطین فراموش شود». رسانه‌های مقاومت در برملا کردن این سیاست و هدف دولت آمریکا نقش مهمی داشته‌اند. دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین با بیان اینکه تجاوز اسرائیل به فلسطین و کشورهای دیگر با حمایت آمریکا انجام می‌شود، به این موضوع اشاره کرد که سیاست رسانه‌ای محور مقاومت افشای نقش آمریکا در جنایت‌های اسرائیل است. نصرالله گفت: «گفتمان محور مقاومت بر اساس حقایق، واقعیت‌های میدانی و عاطفی ملت و دشمن است. ما نقاط قوت دشمن را می‌دانیم و به آن اعتراف می‌کنیم و در مسیر مقابله با آن و تضعیف آن فعالیت می‌کنیم».

عامل دیگر اقدام آمریکا از نگاه سید حسن نصرالله، باورپذیری رفتار و محتوای تولید شده توسط رسانه‌های محور مقاومت است. در واقع، باورپذیری محتوای تولید شده سبب می‌شود چهره و سیاست‌های آمریکا برای افکار عمومی افشا شود و از میزان نفوذ آمریکا و گفتمان رسانه‌ای آن در منطقه کاسته شود. همچنین باورپذیری محتوای رسانه‌های مقاومت سبب شکست جنگ روانی دشمنان علیه مقاومت شده است. در همین راستا، دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به شکست جنگ روانی دشمن، گفت:‌«ما در جنگ روانی خود به توهم و دروغ روی نمی‌آوریم و یکی از مهم‌ترین نقاط قوت رسانه محور مقاومت، راستگویی در انتقال اخبار و رویدادها است». 

سید حسن نصرالله عامل سوم اقدام آمریکا در مسدود کردن سایت‌های وابسته به محور مقاومت را تاثیرگذاری این رسانه‌ها می‌داند. دشمنان مقاومت همواره تلاش کرده‌اند با در پیش گرفتن سیاست «تحریف»، چهره مقاومت را تخریب کنند. در لبنان، حزب‌الله را مسئول مشکلات معرفی می‌کنند، در عراق به حشد الشعبی حمله می‌کنند و در یمن بدون در نظر گرفتن راهبرد انصارالله در حفظ استقلال و تلاش برای بازپس گیری جغرافیای یمن، آنرا مسئول ادامه جنگ نشان می‌دهند. رسانه‌ها در خدمت چنین اهدافی قرار گرفتند. رسانه‌های مقاومت، اما نه تنها با این سیاست‌ها مقابله کردند بلکه در پیروزی‌های محور مقاومت نیز نقش اثرگذاری داشته‌اند. دبیر کل حزب‌الله لبنان در این خصوص گفت: «دشمن اقدام به متوقف کردن شبکه‌های ماهواره‌ای و پایگاه‌های اینترنتی می‌کند و دلیل این اقدام، تاثیرگذاری این رسانه‌هاست».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 15 تیر 1400 - 16:56:42