پس از یک هفته از سانحه مشکوک رانندگی

پیکر فعال مخالف اماراتی در قطر تشییع می شود

یک شنبه 6 تیر 1400 - 13:4:20
پیکر فعال مخالف اماراتی در قطر تشییع می شود

تهران- الکوثر:  دولت امارات با دفن پیکر آلاء الصدیق در امارات مخالفت کرده و بنا به درخواست خانواده وی فردا در دوحه به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  پیکر «آلاء الصدیق» فعال معارض اماراتی که هفته گذشته در سانحه‌ای مشکوک در لندن کشته شد، قرار است فردا (دوشنبه) در دوحه پایتخت قطر به خاک سپرده شود.
آلاء الصدیق که ۳۳ سال سن داشت، فعالیتش را پیش از این در خصوص زندانیان اماراتی در بند، از جمله پدرش که از سال ۲۰۱۲ به دلیل فعالیت‌های حقوق بشری در زندان به سر می‌برد، آغاز کرد و در لندن به عنوان مدیر اجرایی مؤسسه حقوق بشری «القسط» فعالیت می‌کرد.
محمد الصدیق پدر آلاء در سال ۲۰۱۲ و همزمان با خیزش‌های مردمی در کشور‌های عربی (بهار عربی) به همراه ۶۰ نفر دیگر در امارات متحده عربی بازداشت شدند.
در سال ۲۰۱۳ دادگاه طی حکمی ضمن اعلام ۱۰ سال حبس، از وی سلب تابعیت کرد و اختیار دادند تا کشور دیگری را برای اقامت خود و خانواده برگزینند.
خانواده این مخالف دولت امارات، از سال ۲۰۱۳ میلادی کشور قطر را برای اقامت خود انتخاب کردند. آلاء الصدیق پس از دریافت پناهندگی سیاسی از انگلیس، از سال ۲۰۱۹ به لندن رفت و فعالیت‌های حقوق بشری خود را ادامه داد.
آلاء الصدیق در زمینه احقاق حقوق زندانیان اماراتی فعالیت می‌کرد. در واقع، او یک فعال حقوق بشری بود.
این فعال حقوق بشری امارات مدتی در کشور قطر اقامت داشت تا اینکه از دولت انگلیس پناهندگی سیاسی دریافت کرد. با این حال، الصدیق چندی پیش رسماً از دولت امارات تقاضای بازگشت به کشورش را کرده بود.
فعالیت‌های الصدیق در زمینه‌های حقوق بشری و حمایتهایش از زندانیان در امارات موجب شده است تا بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی مرگ او در جریان یک سانحه رانندگی را مشکوک تلقی کنند.
اکنون پس از یک هفته از سانحه مشکوک رانندگی و مرگ این فعال سیاسی اماراتی، علیرغم درخواست خانواده، دولت امارات با دفن پیکر وی در امارات مخالفت کرده و بنا به درخواست خانواده وی فردا دوشنبه در دوحه به خاک سپرده خواهد شد.
مقامات اماراتی همچنین با اجازه سفر و حضور پدر وی در مراسم تدفین مخالفت کرده اند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان

صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


یک شنبه 6 تیر 1400 - 8:42:18