رئیس جمهور: روند بیماری کرونا کاهشی است

شنبه 5 تیر 1400 - 10:49:25
رئیس جمهور: روند بیماری کرونا کاهشی است

تهران- الکوثر: رئیس جمهور گفت: این هفته نسبت به هفته گذشته به غیر از چند استان ، روند ویروس کرونا در کشور کاهشی بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آقای روحانی در سخنان خود در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: البته چند استان حالت ویژه‌ای دارند که شامل استان‌های جنوبی همانند بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز ما شاهد خیز جدیدی از کرونا در کشور نیستیم گفت: البته نباید کاملاً نسبت به این مسئله صد در صد مطمئن باشیم و باید مراعات را انجام دهیم.

 روحانی افزود: امروز در کشور‌های مختلف جهان شاهد یک موج جدید در روسیه، شرق آسیا و همچنین اطراف خودمان، همسایگان شرقی و غربی هستیم.
رئیس جمهور گفت: باید کاملاً مراعات کنیم و نمی‌توانیم نسبت به آینده با قطعیت بگوییم با خیز جدید دیگری مواجه نیستیم، بنابر این باید احتیاط‌های لازم را انجام دهیم.
آقای روحانی افزود: کشور ما بعد از ۱۶ ماه ابتلا شدیدی که از پایان بهمن سال ۹۸ تا امروز با آن مواجه بوده، مدیریت ویروس کرونا عمدتاً بار بر دوش وزارت بهداشت و مدافعین سلامت در سراسر کشور بوده است، در این زمینه نیرو‌های مسلح، هلال احمر و دیگران نیز تلاش کردند آثار و تبعات کرونا را در جامعه کاهش دهند.
رئیس جمهور گفت: کرونا موضوع مهمی بود که در دنیا در اقتصاد و کسب و کار، اشتغال و فرهنگ، آموزش، گردشگری آثار بسیار شدیدی گذاشت. به طور طبیعی کشور ما هم با این آثار مواجه بوده است.
آقای روحانی با اشاره به این که صادرات غیر نفتی ما در سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد افزایش داشته است گفت: ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی در سه ماهه اول سال جاری رقم بسیار خوبی است. بخش بزرگی از این ۶۹ درصد افزایش مربوط به بحث کرونا می‌شود و در سال ۹۹ به خاطر کرونا تقریباً صادرات ما با مشکلات زیادی مواجه شده بود، اما الان این مشکلات نه این که به صفر رسیده، بلکه کمتر شده است.
رئیس جمهور گفت: این میزان صادرات نشان دهنده این است که ما نگذاشتیم دوگانگی که برخی‌ها به دنبال آن بودند بوجود بیاید. دوگانگی که یا سلامت یا زندگی و اقتصاد مردم که ما می‌گفتیم نه این دوگانگی، دوگانگی درستی نیست و البته سلامت برای ما مهمتر است، اما در عین حال در کنار مراعات پروتکل‌ها می‌شود فعالیت‌های اقتصادی را هم انجام داد.
آقای روحانی افزود: ما در یک مقاطعی بود که ناچار بودیم کسب و کار را برای یک مدتی تعطیل کنیم، اما در عین حال به طور کلی فعالیت‌های اصلی اقتصادی ما ادامه داشت و اگر ادامه نداشت با مشکل مواجه می‌شدیم.
رئیس جمهور با اشاره به این که عده‌ای در آن زمان اظهار می‌کردند که باید قرنطینه و تعطیلی کامل صورت گیرد افزود: در تعطیلی کامل تکلیف آب و برق و سوخت و انرژی مردم چه می‌شد؟ حرف‌هایی که آن زمان زده می‌شد برای تعطیلی کامل بدون محاسبه بود.
آقای روحانی همچنین گفت: ما زمانی که می‌گوییم هم فعالیت‌های اقتصادی، هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هم آموزش ادامه داشته باشد، ناچار شدیم که آموزش را عمدتاً به سمت فضای مجازی ببریم.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان

صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


شنبه 5 تیر 1400 - 10:49:18