دیدگاه رهبری ؛ تبیین راز ماندگاری جمهوری اسلامی

جمعه 14 خرداد 1400 - 16:50:40
دیدگاه رهبری ؛ تبیین راز ماندگاری جمهوری اسلامی

تهران - الکوثر : رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند، مهمترین ابتکار امام خمینی (ره)، عبارت جمهوری اسلامی بوده و این همان مردم‌سالاری دینی است که زیر عنوان جمهوری اسلامی رسمیّت پیدا کرد و عنوان نظام برخاسته از فکر و اراده ملت ایران و رهبری امام خمینی (ره) شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز جمعه در سخنرانی تلویزیونی در سالروز رحلت امام خمینی (ره) تصریح کردند، راز پرشکوه و افتخاربخش ماندگاری جمهوری اسلامی، دو کلمه "جمهوری" و "اسلامی" است.

زمانی که نظام جمهوری اسلامی در ایران پیاده‌سازی شد، دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی می‌گفتند، نظام جمهوری اسلامی به‌زودی از بین می‌رود اما این نظام در اوج موفقیت در عرصه‌های مختلف، چهل و سومین سال خود را سپری می‌کند.

همراهی مداوم و حضور سرنوشت‌ساز مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی به ویژه انتخابات در 42 سال گذشته، ریشه ماندگاری نظام جمهوری اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است. همین همراهی و توجه به نقش مردم و تکیه بر دین اسلام، انقلاب اسلامی را با دیگر انقلاب‌های جهان متمایز کرده است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، برخی انقلاب‌ها در جهان، شروع شوق‌انگیز و پایان زهرآگینی داشتند.

جمهوری اسلامی ایران در بیش از 4 دهه گذشته با وجود مشکلات، موانع و چالش‌های مختلف روز به روز در زمینه‌های سیاسی، دفاعی، امنیتی و اقتصادی و غیره پیشرفت خوبی داشته است. این روند رو به رشد نشان می‌دهد هر کجا مردم به ویژه جوانان وارد میدان شدند و دین اسلام را معیار تصمیم‌گیری قرار دادند، مشکلات به ویژه مسائل اقتصادی حل شده است.

جمهوری اسلامی امروز در اوج تحریم‌ و فشارهای سیاسی جهانی، با اتکاء به نقش مهم مردم به ویژه جوانان نخبه و فعال در عرصه‌های علمی و پزشکی، فناوری های روز دنیا، علوم فضایی و از همه مهمتر ساخت انواع واکسن ایرانی کرونا، موانع را کنار زده و به دستاوردهای خوبی رسیده است.  

امروز بار دیگر زمان سرنوشت‌سازی در تاریخ انقلاب اسلامی درحال شکل‌گیری بوده و آن انتخابات ریاست جمهوری است که حضور معنادار مردم در این عرصه ملی، ریشه راز ماندگاری جمهوری اسلامی را تنومندتر می‌کند. پشتوانه ایجاد و بقای نظام جمهوری اسلامی "مردم" هستند و این مردم در نظام مردم‌سالاری دینی در امور مهم کشور نقش‌آفرینی مستقیم و غیرمستقیم دارند.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب درست، نقش مهمی در چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی دارد و از همه مهمتر با انتخاب دقیق، مشکلات مردم به ویژه در عرصه اقتصادی مرتفع خواهد شد. امروز حل مسائل اقتصادی از جمله تورم و گرانی، یکی از درخواست‌های اولویت‌دار مردم است.  

در همین زمینه؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کردند، نامزدی که به ریاست جمهوری رسید، اولویت خود را مسائل اقتصادی کشور قرار دهد.      

انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو و حضور همگانی مردم در این عرصه سیاسی قدرت‌ساز اهمیت دوچندانی دارد و علاوه بر اینکه می‌تواند به حل مشکلات اقتصادی کشور با فعال سازی ظرفیت‌های داخلی منجر شود، در بعد خارجی هم در موضع‌گیری و رفتار کشورهای خارجی در برابر ایران موثر است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 14 خرداد 1400 - 16:50:22