واکسیناسیون ۱۴ میلیون ایرانی تا پایان تیرماه

پنج شنبه 6 خرداد 1400 - 13:8:31
واکسیناسیون ۱۴ میلیون ایرانی تا پایان تیرماه

تهران- الکوثر:  رئیس جمهور گفت: تمام افرادی که آسیب پذیر هستند یعنی بیش از ۱۴ میلیون نفر تا پایان تیرماه واکسیناسیون می‌شوند و مرگ و میر به طور فزاینده‌ای کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آقای حسن روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت : بخش حمل و نقل و گردشگری در دوران کرونا در اواخر سال ۹۸ و حین ۹۹ خیلی خسارت دیدند و ما دیدیم که نمی‌شود مردم از آن فضا استفاده کنند و در عید سال ۱۴۰۰ هم که فضا یک مقدار بهتر بود، باز هم شرایط مساعد نبود.
رئیس جمهور ادامه داد: خیلی امیدوارم که عید سال آتی یعنی ۱۴۰۱ ان شاء الله اگر بتوانیم واکسیناسیون را با همین سرعت که ادامه می‌دهیم پیش ببریم، قبل از پایان سال واکسیناسیون با این برنامه ریزی که انجام داده ایم، پایان می‌یابد، اگر بتوانیم واکسیناسیون را تکمیل کنیم در آن صورت مردم با یک مقدار احتیاط و رعایت دستورالعمل‌ها می‌توانند شرایط بهتری داشته باشند، البته ما هنوز هم نمی‌توانیم بگوییم که به شرایط قبل برگشته ایم، اما با این شرایط (بعد از واکسیناسیون) آثار این همه سرمایه گذاری را ان شاء الله خواهیم دید.

آقای روحانی افزود: آماری که آقای مونسان رئیس سازمان گردشگری دادند، بسیار شعف انگیز است که تخت‌های استراحت مردم را در بخش‌های مختلف به بیش از دو برابر افزایش داده اند، طبق گزارشی که دادند ۲۱۹ هزار تخت به ۴۶۵ هزار تخت افزایش پیدا کرده که کار عظیم و بزرگی در این زمینه انجام شده است.
رئیس جمهور گفت: هتل‌هایی که در این مدت ساخته شده حدود ۴۶۱ هتل افتتاح شده است و ۶۷۰ هتل نیز در دست ساخت است.
آقای روحانی افزود: در واقع ۱۶۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در دست احداث است و مردم فکر نکنند که کار دولت یازدهم و دوازدهم همان‌هایی که ما افتتاح می‌کنیم، بلکه بیش از آن‌ها در دست انجام است.
رئیس جمهور ادامه داد: در بخش ایجاد برق و نیروگاه که این روز‌ها مردم به خاطر مشکلات آن گرفتار شده اند، ۲۰ هزار مگاوات برق در این هشت سال افتتاح شده و ۱۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات برق نیز در دست احداث داریم، یکی از نیروگاه‌هایی که ما اکنون می‌سازیم، هزار و ۴۰۰ مگاوات است.
آقای روحانی گفت: این گونه نیست که ما بگوییم سرمایه گذاری‌ها همان‌هایی است که ما در دولت افتتاح کردیم و تمام شد، بلکه افتتاح‌هایی بوده که در دولت قبل سرمایه گذاری آن شروع شده بود و هزاران طرح و پروژه نیز اکنون وجود دارد که سرمایه گذاری شده ۲۰ درصد، ۳۰ درصد، ۵۰ درصد و یا ۷۰ درصد پیش روی دارد و بقیه آن در دولت بعدی تکمیل و افتتاح می‌شود.
رئیس جمهور افزود: این که ۱۶۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در دست احداث و ساخت هست، نشان می‌دهد که در این زمینه تلاش بزرگی انجام می‌شود.
وی گفت: آثار این زحمات در بخش گردشگری و میراث فرهنگی و حتی صنایع دستی نیز تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است، به هر حال وقتی سفر کم می‌شود فروش صنایع دستی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد، ان شاء الله آثار این زحمات در سال‌های آینده دیده خواهد شد و سرمایه گذاران در این زمینه پیشمان نخواهند شد و ما شرایط بهتری را برای سال آینده پیش بینی می‌کنیم.
روحانی افزود: تمام تلاش دولت ما این است که پایان این دولت، پایان تحریم و پایان مشکلات فراوان کرونا باشد، البته کرونا تمام نمی‌شود، اما تمام افرادی که آسیب پذیر هستند یعنی بیش از ۱۴ میلیون نفر ان شاء الله تا پایان تیرماه واکسیناسیون می‌شوند و مرگ و میر به طور فزاینده‌ای کاهش پیدا می‌کند.
رئیس جمهور ادامه داد: بعد از این که ما این تعداد را واکسینه کردیم مرگ و میر به زیر صد نفر (شصت هفتاد نفر) می‌رود و ان شاء الله کمتر نیز می‌شود و آمار‌ها چندصدنفری نخواهد بود.
وی گفت: بنابراین در کرونا، یک مهاری را تا پایان این دولت به وجود می‌آوریم و مردم یک مقدار خیالشان راحت‌تر می‌شود.
روحانی افزود: در زمینه تحریم نیز کار بسیار بزرگی در این دولت انجام شده است که البته می‌شد تحریم کلا تمام شده باشد، اما با همفکری و اجماع و همه با هم یک کاری را انجام بدهیم با تمام این احوال بخش‌های اصلی تحریم از نظر من در توافق پایان یافته است البته باید توافق کامل شود و وقتی کامل شد اجرا کنیم.
وی ادامه داد: البته این تصمیم خود ماست و درست هم هست، ما تصمیم گرفتیم همه چیز تمام شود و بعد اجرا شروع شود وگرنه اگر می‌خواستیم بخش بخش شروع کنیم یعنی تحریم نفت را برداریم و یا تحریم بانک را برداریم و بقیه آن به تدریج انجام شود، این‌ها در اول سال (۱۴۰۰) و یا پایان سال قبل نیز امکان پذیر بود، ان شاء الله امیدواریم شرایط بسیار بهتری را مردم در ماه‌های آینده و سال‌های آینده تجربه کنند.
رئیس جمهور گفت: دولت در سخت‌ترین شرایط تاریخی یعنی جنگ اقتصادی و ویروس بی نظیر در یک قرن گذشته مواجه بوده، اما در عین حال مردم یاری کردند و به صحنه آمدند و کمک کردند و با فداکاری و صبوری مردم ان شاء الله به زودی روز‌های سخت را پشت سر می‌گذاریم و روز‌های بهتری در انتظار مردم عزیز سرزمین خواهد بود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv


پنج شنبه 6 خرداد 1400 - 13:8:24