عطوان: اسرائیلی‌ها برای فرار چمدان‌ها را بسته‌اند!

سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 - 17:59:34
عطوان: اسرائیلی‌ها برای فرار چمدان‌ها را بسته‌اند!

تهران- الکوثر: صهیونیست‌ها با سپری‌شدن هفته اول جنگ نه‌تنها دستاوردی نداشته‌اند بلکه آماده فرار از فلسطین اشغالی به‌محض بازشدن فرودگاه‌ها هستند و تل‌آویو که شدیداً به‌دنبال آتش‌بس است برای ممانعت از فروپاشی جبهه داخلی تلفات خود را سانسور می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب در رأی الیوم نوشت: گروه‌های مقاومت فلسطین به موشک‌باران گسترده شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین ادامه می‌دهند و این به‌عبارت ساده یعنی شکست اسرائیل و پیروزی برای فلسطین به‌ویژه که سران سیاسی و نظامی این رژیم از هر راهی به‌دنبال دستاورد نظامی هستند تا آن را برای افکار عمومی نگران و وحشت‌زده خود، عرضه کنند و با کمترین هزینه ممکن از جنگ فرسایشی کنونی خارج شوند.

اما مقاومت فلسطین هر بهانه و فرصت را از آن گرفته است و هر روز سلاح جدید و پیروزی جدید کسب می‌کند و نبرد را به‌خوبی اداره می‌کند.

مسئولان آمریکایی این روزها به‌شکل گسترده به‌دنبال ایجاد آتش‌بس هستند و این مفهومش این است که اسرائیل شکست خورده است و با بحران موجودیتی روبه‌رو و به‌دنبال خروج از این بحران است.

آمریکایی‌ها ابداً اهتمامی به طرف فلسطینی ندارند و به‌دنبال توقف کشتاری که علیه زنان و کودکان می‌شود و بیش از 200 شهیدی که میان آنها 53 کودک و 34 زن به چشم می‌خورد، نیستند بلکه به‌دنبال توقف حملات موشکی هستند که در دل بیش از شش میلیون اسرائیلی رعب و وحشت ایجاد کرده است و آنها را در پناهگاه‌ها برای بیش از هفت روز نگه داشته است.

عطوان می‌نویسد: برای اینکه با عادی‌سازان روابط با رژیم صهیونیستی و شکاکان روبه‌رو نشویم نقل قول «شر دانییلز» رئیس جمعیت اورژانس روانی رژیم صهیونیستی که در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: «ما شاهد افزایش بی‌سابقه میزان رعب در محافل اسرائیلی هستیم و بیش از 6000 درخواست کمک و معالجه در سراسر اسرائیل، فقط طی روزهای گذشته داشتیم».

این تحلیلگر ادامه داد: سه‌هزار موشک تاکنون به اهداف و شهرهای بزرگ اسرائیل شلیک شده است که با موشک‌هایی که در جنگ قبلی به‌کار گرفته شد، از حیث کلاهک جنگی و دقت، کاملاً متفاوت است و از قدرت بیشتری برای عبور از گنبد آهنین و رسیدن به اهداف خود در سراسر فلسطین اشغالی برخوردار است.

وی نوشت: انتفاضه موشکی قدس برای کشورهای سازشکار و امضاکننده توافقات «آبراهام» ده‌ها میلیارد دلار صرفه‌جویی به‌دنبال داشت زیرا آنها در آستانه خرید ده‌ها سامانه گنبد آهنین و موشک‌های آن پس از شکست سامانه آمریکایی پاتریوت در برابر موشک‌های انصارالله یمن بودند و در دام دروغ‌های نتانیاهو و ژنرال‌های رژیم صهیونیستی افتاده بودند که این سامانه گنبد آهنین توان بیشتر و بهتری برای حمایت از آنها دارد.

وی می‌افزاید: ارتش اسرائیل در هفت روز اول جنگ دستاوردی نداشته است به‌جز کشتن افراد بی‌گناه و ویرانی برج‌های مسکونی از جمله «برج الجلاء» مقر استقرار خبرنگاران و یا ترور دو فرمانده حماس و جهاد اسلامی، و هرگز نتوانسته است که به فرماندهان نظامی اداره‌کننده جنگ در اتاق عملیات مشترک و سکوهای موشکی و کارگاهها و به‌کارگیرندگان آن برسد که این موضوع سرخوردگی و آشفتگی صهیونیست‌ها را تشدید کرده و آنها را به هدف قرار دادن منازل مسکونی سوق داده است که این نشانه مخمصه و شکست اطلاعاتی آنهاست که به اشتباهات قبلی‌شان اضافه می‌شود.

عطوان تأکید کرد: اگر موشک «عیاش250» که فرودگاه «رامون» در «النقب» را لحظاتی پس از بازگشایی آن بست یکی از غافلگیری‌های هفته اول جنگ بود، زیردریایی و غواصان فلسطینی می‌تواند که غافلگیری هفته دوم جنگ باشد و شاید حمله به سکوی استخراج گاز در ساحل «اسدود» در دریای مدیترانه گواه مهمی در این زمینه است.

وی می‌نویسد: اوضاع در فلسطین اشغالی کاملاً فلج شده است و این ضربه مهلک به اقتصاد اسرائیل که از تبعات ناشی از کرونا هنوز بهبود نیافته است، محسوب می‌شود و ترجمان عملی آن افزایش مهاجرت معکوس خانواده و سرمایه‌های یهودی و غربی به مناطق امن در غرب است.

عطوان افزود: در انتفاضه مسلحانه دوم در سال 2001 حدود «نود» شرکت از اسرائیل به لندن و نیویورک رفتند و صنعت گردشگری اسرائیل به‌شکل کامل فروپاشید و تیم‌های ورزشی با بازی در تل‌آویو به‌علت عدم امنیت مخالفت کردند و این سناریو در مرحله پس از آتش‌بس، اگر آتش‌بسی برقرار شود، تکرار خواهد شد. هزاران نفر چمدان‌های خود را بسته‌اند که به‌محض باز شدن فرودگاه‌ها اسرائیل را ترک کنند.

وی ادامه داد: تهدید به حمله زمینی به غزه و اشغال مجدد آن مانور و دروغ بزرگی بود که ناکام ماند زیرا اگر چنین حمله‌ای رخ دهد، آغازی بر پایان رژیم اشغالگر خواهد بود زیرا وارد شدن به آن آسان اما خروج از آن سخت و بسیار هزینه‌بار است به‌ویژه که گروه‌های مقاومت موشک‌های «کورنت» در اختیار دارند که تانک «مرکاوا» را خوار و ذلیل کرد، علاوه بر آن موشک‌ها و پهپادهای گروه‌های مقاومت است.

عطوان نوشت: آتش‌بسی برقرار نخواهد شد مگر با شروط مقاومت و در زمانی که خودش تشخیص دهد و هرآنچه از زبان آمریکایی‌ها بیان می‌شود مبنی بر مخالفت سران اسرائیل با تلاش‌های آتش‌بس دروغ است، آنها شدیداً به‌دنبال آتش‌بس هستند و فشار مضاعفی به متحدان خود همراه با مشوق‌هایی می‌کنند تا به آنها در این موضوع کمک کنند و سریعاً آتش‌بس برقرار شود تا تلفات و خسارات اسرائیل به‌ویژه تلفات آن را که با شیوه‌های مختلف به‌دنبال کتمان و سانسور آن به‌منظور ممانعت از فروپاشی جبهه داخلی این رژیم است، کاهش دهد و به مصر و قطر و اردن روی آورده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 - 17:57:20

پربازدیدها