جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ؛ محصول مشترک انفعال کشورهای اسلامی و سکوت مدعیان حقوق بشر

شنبه 25 اردیبهشت 1400 - 15:54:21
جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ؛ محصول مشترک انفعال  کشورهای اسلامی و سکوت مدعیان حقوق بشر

تهران - الکوثر : علی باقری‌ کنی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی به خصوص غزه، با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: صهیونیست‌ها دیگر چه جنایتی باید انجام دهند تا کشورهای اسلامی برای تشکیل اجلاس سازمان همکاری اسلامی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این سخن، فقط یک سوال نیست بلکه اشاره به حقایق تلخ و فجایعی است که این روزها در غزه و قدس شاهد هستیم.

آنچه در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی رخ می دهد بدون شک، جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی است.

اسرائیل با پیشرفته ترین امکانات جنگی در حال حمله لحظه به لحظه به اماکن مسکونی در نوار غزه است. منازل مسکونی به همراه ساکنین آنها شامل کودکان، زنان و سالخوردگان یکجا نابود می شوند. زیرساختهای نه چندان پیشرفته ولی حیاتی نوار غزه مانند تاسیسات برق، آب، ارتباطات و غیره با خاک یکسان می شود.

جنایات اسرائیل و رفتار این رژیم در نقض حقوق و قوانین بین المللی به حدی رسیده است که ضرورت دارد همه کشورها، بویژه کشورهای اسلامی ، مکانیسمهای خاص رسیدگی به این جنایات را ایجاد کنند. برگزاری اجلاس فوق‌العاده‌ی سازمان همکاری اسلامی در سطح سران، کمترین کاری است که دولت‌های اسلامی می‌توانند برای ملت مظلوم فلسطین انجام دهند.کشورهای اسلامی  باید با مطالبه  تشکیل یک هیات تحقیق و تفحص ، جنایات  اسرائیل در نوار غزه را  در سطح سازمانهای حقوق بشری و جامعه بین المللی افشا کنند.  

‏از هم گسستگی، از خود بیگانگی و سرسپردگیِ این روز های برخی کشور هاى عربی، و قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در زیر چتر حمایت حکام مرتجع عرب، همگى گویاى این مسأله است که جریان ‌های ضد اسلامی و استکباری خصوصاً آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی سعی دارند کشور های اسلامی را از مطالبه حقوق ملت فلسطین که اولویت نخست جهان اسلام است ،بازدارند .در این توطئه مهندسی شده؛ طرح  «معامله قرن»؛ به شاهراه  عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ،در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس ماجرای فلسطین را مهمترین و زنده‌ترین مسئله مشترک امت اسلامی دانستند وبا یادآوری این واقعیت که «صهیونیستها از روز اول فلسطین را به پایگاه تروریسم تبدیل کردند»، افزودند: اسرائیل نه یک کشور ،که یک پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین و دیگر ملتهای مسلمان است، بنابراین مبارزه با آن، مبارزه با ظلم و تروریسم و وظیفه‌ای همگانی است.
رهبر معظم انقلاب «تداوم مقاومت در داخل سرزمین‌های فلسطین و تقویت خط جهاد و شهادت» و «حمایت جهانی دولتها و ملتهای مسلمان از مجاهدان فلسطینی» را دو عامل مهمِ تعیین‌کننده آینده خواندند و افزودند: این حرکت سراسری، باطل‌کننده توطئه دشمنان است و همگان از دولتمردان، روشنفکران، عالمان، احزاب، گروهها و جوانان باید جایگاه خود را در آن بیابند و نقش ایفا کنند.

سخن آخر این است که چگونه است اروپایی‌ها و غربی‌ها در این چند دهه ؛این همه جنایت و اشغالگری، نقض آشکار حقوق بین الملل و نقض آشکار حقوق انسانی یک ملت به نام ملت فلسطین را ندیده اند و بر روی آن چشم فرو بستند اما هرسال فهرستی بلند از کشورهای ناقض حقوق بشر منتشر می کنند و با وارونه سازی حقایق  بشری، نگران  آزادی بیان و پایمال شدن حقوق بشر درکشورهایی هستند که با اهداف و سیاست های غرب سازگاری و همسویی ندارند ؛در حالیکه ریشه بسیاری از ناامنی‌ها،بسیاری از افراط گرایی ها و تنش‌ها در غرب اسیا، رژیم صهیونیستی است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 25 اردیبهشت 1400 - 15:54:9