مشاور امنیت ملی عراق : هیچ نیروی آمریکایی در پایگاه هوایی «بلد» حضور ندارد

یک شنبه 19 اردیبهشت 1400 - 16:18:28
مشاور امنیت ملی عراق : هیچ نیروی آمریکایی در پایگاه هوایی «بلد» حضور ندارد

تهران - الکوثر : مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد، هیچ نیروی آمریکایی در پایگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین عراق وجود ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «قاسم الأعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در بازدید از پایگاه هوایی «بلد» واقع در استان صلاح‌الدین عراق گفت، هیچ نیروی رزمی آمریکایی در این پایگاه حضور ندارد و تنها شرکت‌های خارجی غیرنظامی برای آموزش عراقی‌ها در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیماها در این پایگاه حضور دارند.

الأعرجی همچنین خواستار حمایت از پایگاه بلد به منظور استمرار تلاش‌های مربوط به مبارزه با داعش شد و گفت باید از دستگاه‌های امنیتی به منظور حفظ امنیت داخلی و تقویت جایگاه داخلی و خارجی عراق حمایت کنیم.

پایگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین عراق، بزرگترین پایگاه نظامی این کشور بوده که تحت اشغال آمریکا و محل نگهداری جنگنده‌های نظامی است.

حملات پهپادی به مواضع آمریکایی‌ها در عراق طی هفته‌های اخیر افزایش یافته و آمریکایی‌ها از حملات گروه‌های مقاومت عراقی به شدت نگران هستند. 

پایگاه هوایی عین الاسد نیز بامداد شنبه هدف حملات موشکی قرار گرفت. یک گروه ضداشغالگری و بی نام و نشان که خود را "لواء منتقمون" نامیده ضمن برعهده گرفتن حمله به پایگاه عین الاسد اعلام کرد حمله با چند موشک گراد صورت گرفت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 19 اردیبهشت 1400 - 16:18:19

دسته بندی :