قالیباف : حضور نظامیان خارجی در منطقه موجب تهدید و ناامنی است

چهار شنبه 8 اردیبهشت 1400 - 15:10:21
قالیباف : حضور نظامیان خارجی در منطقه موجب تهدید و ناامنی است

تهران - الکوثر : رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، حضور نیرو‌های نظامی خارجی و فرامنطقه‌ای را عامل تهدید و ناامنی در منطقه دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد باقر قالیباف امروز در سخنانی در همایش ”خلیج فارس خانه ما“ گفت: خلیج فارس جگر گوشه ملت ایران است و این ملت شجاع؛ عزیزان و دلبران خود را برای امنیت منطقه و جهان در آن جا تقدیم کرده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ضمن تبریک به تمامی حافظان و سربازانی که در این منطقه حافظ امنیت کشور و این نقطه مهم از جهان هستند افزود: روز خلیج فارس برای ما مهم است، ولی باشکوه‌تر و عظیم‌تر آن روزی برای ماست که شاهد خروج همه نیرو‌های نظامی خارجی از منطقه باشیم.

قالیباف، خلیج فارس را یکی از مناطق حساس، مهم و استراتژیک دانست و گفت: امروز هر گونه حضور نیرو‌های نظامی خارجی در منطقه؛ نه تنها امنیت منطقه را حفظ و تقویت نمی‌کند؛ بلکه باعث تهدید و ناامنی در منطقه است.

قالیباف افزود: حضور نیرو‌های نظامی خارجی و در راس آن‌ها آمریکا؛ باعث برهم خوردن امنیت و از بین رفتن فرصت‌های اقتصادی هم در منطقه و هم در خارج از منطقه شده است.

رئیس مجلس ایران با بیان اینکه خروج همه نیرو‌های نظامی خارجی از منطقه خلیج فارس بدون شک روز شادی مردم در این منطقه است گفت: ملت ایران شهدای زیادی را برای تامین امنیت منطقه خلیج فارس و امنیت دنیا در این منطقه تقدیم کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 8 اردیبهشت 1400 - 15:10:13