ظریف: شکست داعش مرهون شجاعت سردار سلیمانی بود

چهار شنبه 8 اردیبهشت 1400 - 9:34:16
ظریف: شکست داعش مرهون شجاعت سردار سلیمانی بود

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر صلحی در افغانستان و عراق برقرار شده و تروریسم داعش شکست خورده ، بیش از هرچیز مرهون درایت و شجاعت سردار سلیمانی بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد جواد ظریف افزود : به هنگام ورود به بغداد بار دیگر در شهادتگاه دوست دیرینه‌ام شهید پرافتخار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و یارانشان حضور پیدا کردم و یک بار دیگر در کنار نماد زبونی و استیصال جنایت‌کارانه ترامپ به دلاوران این مرزوبوم افتخار کردم.

ظریف تصریح کرد، افتخار رفاقت عمیق و همکاری با حاج قاسم بیش از دو دهه ادامه داشته و رابطه قلبی و کاری ما تا هنگام شهادت ایشان نه تنها کمرنگ نشد بلکه همواره تعمیق یافت. نه تنها امروز و در محضر مردم بزرگ ایران، بلکه در بیش از دو دهه گذشته، در داخل و یا خارج، در پشت درهای بسته و یا در علن، صلابت، انسانیت، صلح طلبی و شجاعت شهید سلیمانی را در جهان فریاد زده و مکرر یادآوری کرده‌ام که اگر صلحی در افغانستان و عراق برقرار شده است و اگر تروریسم داعش شکست خورده است، بیش از هرچیز مرهون درایت و شجاعت سردار سلیمانی و رشادت‌ و ایثار مردم این سرزمین‌ها بوده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 8 اردیبهشت 1400 - 9:34:7