پیام تسلیت ظریف به دولت و ملت عراق

یک شنبه 5 اردیبهشت 1400 - 14:7:53
پیام تسلیت ظریف به دولت و ملت عراق

تهران- الکوثر: وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی وقوع انفجار در بیمارستان مبتلایان کرونا در بغداد، به دولت و ملت عراق تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، طی پستی در توئیتر  به حادثه انفجار کپسول اکسیژن در بیمارستان مبتلایان کرونا در بغداد و قربانی شدن شماری از شهروندان عراقی در این حادثه، واکنش نشان داد. 

وی نوشت: «به ملت و دولت [دوست و] برادر عراق و خانواده‌های قربانیان بستری در بیمارستان «ابن الخطیب»، این مصیبت بزرگ را تسلیت می‌گویم. ضمن عرض تسلیت از صمیم قلب به خانواده‌های قربانیان، بر روح شهدا درود و رحمت می‌فرستم و از خداوند شفای عاجل برای زخمی‌ها مسألت می‌کنم.
 
در پی انفجار چند کپسول اکسیژن در بیمارستان ابن‌الخطیب در جنوب بغداد، ده‌ها تن جان باختند و یا زخمی شدند، حادثه‌ای که نخست‌وزیر عراق آن را «فاجعه‌ای علیه امنیت ملی عراق» خواند و سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

در ساعات پایانی روز شنبه چندین کپسول اکسیژن در این بیمارستان که مخصوص درمان بیماران کرونایی است منفجر شد. منابع درمانی علت انفجار را عدم رعایت پروتکل‌های نگه‌داری کپسول‌های اکسیژن اعلام کردند.

نیروهای آتش‌نشانی پس از ساعاتی آتش‌سوزی را مهار کردند و بیماران به بیمارستان‌های دیگر منتقل شدند.

این حادثه خشم گسترده مردم از عملکرد مسئولان و مقامات وزارت بهداشت را در پی داشت، به‌خصوص که وزارت بهداشت با تأخیری قابل ملاحظه‌ درباره حادثه واکنش نشان داد.

رئیس جمهور و رئیس مجلس عراق نیز با انتشار بیانیه‌هایی ضمن تسلیت به نزدیکان قربانیان، خواستار تحقیقات فوری درباره حادثه و برخورد قاطع با مسئولان آن شدند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


یک شنبه 5 اردیبهشت 1400 - 13:55:34