تازه ترین رنگ بندی کرونایی

۱۱ شهرستان قرمز، ۳۸ شهرستان نارنجی؛ از سفر برگردید

سه شنبه 3 فروردین 1400 - 12:16:41
۱۱ شهرستان قرمز، ۳۸ شهرستان نارنجی؛ از سفر برگردید

تهران- الکوثر: معاون بهداشت وزارت بهداشت: بر اساس آمار جدید مراجعات به بیمارستان‌ها در حال حاضر ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز و ۳۸ شهر و شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دکتر رئیسی افزود: ۲۹۴ شهر کشور در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر و شهرستان در وضعیت آبی هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: کسانی که سفر کرده اند باید سفر خود را کوتاه کنند چرا که تردد زیاد و تجمع عامل اصلی شیوع بیماری هستند.

دکتر رییسی افزود: سالی که گذشت شاهد همکاری و هم صدایی مردم با کادر درمان بودیم و توانستیم کارنامه  قابل قبولی در سطح جهان داشته باشیم، امیدوارم در سال جدید هم، با رعایت شیوه نامه ها این ماه های آخر عمر کرونا را با تلفات کمتری پشت سر بگذاریم.

وی افزود: تا پایان امسال واکسیناسیون را انجام خواهیم داد اما تا آن زمان لازم است که هموطنان نسبت به رعایت پروتکل‌ها و دستور العمل های بهداشتی، با ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت همراهی کنند.
رئیسی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم برنامه ریزی برای سفر انجام ندهند و از دورهمی ها خودداری کنند.

دکتر رئیسی ادامه داد: الان روند بستری در ارومیه در حال افزایش است و احتمال قرمز شدن این شهر وجود دارد.
وی با اعلام اینکه روند بیماری در شهرهای خوانسار و گلپایگان در استان اصفهان صعودی است، افزود: آبدانان، چرداول، دهلران در استان ایلام و شهرهای استان بوشهر وضعیت خوبی ندارند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در استان تهران هم شرایط برخی شهرستان‌ها خوب نیست و احتمال قرمز شدن آنها وجود دارد. در تهران هم شاهد افزایش بستری ها هستیم و در فیروزکوه و دماوند روند بستری صعودی شده است و شهر پیشوا هم شرایط خوبی ندارد.

وی افزود: شهرستان‌های سقز، بانه و بیجار در استان کردستان هم وضعیت خوبی ندارند.

معاون امور بهداشت وزیر بهداشت گفت: عزیزانی که به شهر های زرد و آبی هم سفر کردند بدانند عید دیدنی و دور همی از خود سفر خطرناک تر است اگر دور هم بودند باید ماسک داشته باشند و مدت زمان تجمع کوتاه باشد از دیدار با افراد سالمند پرهیز کنند‌.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


سه شنبه 3 فروردین 1400 - 12:1:15