رد پای صهیونیست‌ها در قتل خاشقجی

پنج شنبه 28 اسفند 1399 - 11:45:30
رد پای صهیونیست‌ها در قتل خاشقجی

تهران- الکوثر: یک روزنامه فرانسوی فاش کرد قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی از طریق نوعی فناوری امکان پذیر شده که رژیم صهیونیستی در اختیار دوست جدید سعودی خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه فرانسوی زبان لوفیگارو در یادداشتی با عنوان "ناراضی، مستندی که همه حقایق را درباره پرونده جمال خاشقجی بیان می‌کند" نوشت: قتل این روزنامه نگار از طریق نوعی فناوری امکان پذیر شده که رژیم اسرائیل(صهیونیستی) ، دشمن سابق در اختیار دوست جدید سعودی خود قرار داده که برای خاورمیانه جدید که لزوماً بهتر از خاورمیانه سابق نیست، نگران کننده است.
در این یادداشت به قلم ژرژ مالبرونو (Georges Malbrunot)، خبرنگار باسابقه لوفیگارو و کارشناس مسائل خاورمیانه آمده است: تحقیقات درخشان برایان فوگل (Bryan Fogel) که در صورت درخواست، ویدئوی آن قابل دسترس است، مسئولیت محمد بن سلمان، مرد قدرتمند جدید عربستان سعودی را در ترور این روزنامه نگار در سال 2018 به اثبات می‌رساند.
مستند ناراضی "The Dissident"، ساخته برایان فوگل، کارگردان کانادایی که با مستند "ایکاروس" برنده جایزه اسکار شده بود، فقط یک مستند تحقیقی و استادانه درباره ترور وحشتناک جمال خاشقجی نیست که دوم اکتبر سال 2018 در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اتفاق افتاد؛ بلکه داستان عاشقانه‌ای میان این مخالف سعودی و یک جوان محقق ترکیه‌ای است که با داستان شکار بی رحمانه مخالفان سعودی در خارج از کشور عجین شده است، شکاری که از طریق نوعی فناوری امکان پذیر شده است که دشمن سابق یعنی رژیم صهیونیستی در اختیار دوست جدید سعودی خود قرار داده است، موضوعی که برای خاورمیانه جدید که لزوماً بهتر از خاورمیانه سابق هم نیست، نگران کننده است.
این مستند با ژانر دلهره آور (thriller)، اما جذاب که از طریق "Amazon Prime Video"، کانال "VOD" و "Orange VOD" قابل تماشاست، ما را به آخرین دقایق زندگی این روزنامه نگار می‌برد که به دست گروهی از قاتلان که از عربستان سعودی آمده اند، تکه تکه می‌شود. ساخت این صحنه‌های واقعی با کمک تصاویری امکان پذیر شده که پلیس ترکیه از طریق تصاویر ضبط شده موجود در وزارت اطلاعات این کشور در اختیار سازندگان این مستند قرار داده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 28 اسفند 1399 - 11:18:20