دکتر سعید نمکی در رصدخانه وزارت بهداشت:

وزیر بهداشت ؛ مردم بار سفر نبندند

چهار شنبه 13 اسفند 1399 - 13:5:17
وزیر بهداشت ؛  مردم بار سفر نبندند

تهران- الکوثر: وزیر بهداشت اعلام کرد : تا پایان اسفند واکسیناسیون علیه کرونای گروه‌های پر خطر به پایان می‌رسد. ویروس جهش یافته بسیار تهاجمی است و مردم برای نوروز ۱۴۰۰ بار سفر نبندند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر سعید نمکی در محل رصدخانه وزارت بهداشت با هشدار جدی در خصوص رفتار تهاجمی ویروس جهش یافته و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی ، افزود: همکاران ما شبانه روز تلاش کردند که نگذارند تعداد فوتی ها از دو رقمی بیشتر شود و دو روز قبل سه رقمی را تجربه کردیم و مجدد دو رقمی شد و امروز هم تعداد فوتی ها دو رقمی است.

وزیر بهداشت افزود: اگر نقشه را ملاحظه کنید روند شیوع کرونا در کشور به طوری است که بیشترین درگیری را در خوزستان داریم و وضعیت خوزستان یک استان آتشین از نظر گرفتاری بیماری است و متاسفانه اکثر شهرهای استان گرفتار هستند و شهرهای شمالی استان مثل شوشتر و دزفول که قبلا مرگ و میر بویژه ویروس جهش یافته نداشتیم دچار شده اند.

آقای نمکی تصریح کرد: این ویروس متاسفانه همانطور که پیش بینی می کردیم چهره ای متفاوت از ویروس ووهان دارد که به سرعت شدت بیماری بالا می رود و افراد بدحال می شوند و جوان ترها گرفتار می شوند.

وزیر بهداشت گفت: ابتدا تصور می کردیم افراد دیر مراجعه می کنند اما متوجه شدیم همان افرادی که به موقع مراجعه می کنند اما به سرعت وارد مرحله سخت ریوی و مرگ و میر می شوند.

دکتر نمکی گفت: از 70 بیمار کرونا بستری در بیمارستان های خوزستان ، حدود 30 نفر در یک شبانه روز  تلف شدند و این نشان دهنده تهاجمی بودن ویروس جهش یافته است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv


چهار شنبه 13 اسفند 1399 - 13:2:11