برگزاری یادبود شهادت حاج قاسم و ابومهدی در نجف اشرف و تقدیر از ایران و رهبر انقلاب

یک شنبه 21 دی 1399 - 16:38:37
برگزاری یادبود شهادت حاج قاسم و ابومهدی در نجف اشرف و تقدیر از ایران و رهبر انقلاب

تهران- الکوثر: مراسم یادبود شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش با حضور و سخنرانی شماری از شخصیت‌های دینی و سیاسی از جمله نماینده آیت‌الله سیستانی و امام جمعه نجف اشرف در این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  مجلس اعلای اسلامی عراق، روز شنبه (دیروز - ۹ ژانویه) در نجف اشرف مراسم یادبود نخستین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش، سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی و شماری از همرزمانشان را برگزار کرد که به صورت زنده از شبکه تلویزیونی الایام پخش شد.

در این مراسم، شخصیت‌های دینی و سیاسی چون نماینده آیت‌الله سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق، امام جمعه نجف اشرف، رئیس سازمان بدر و ائتلاف الفتح و نماینده آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کردند.

شیخ «علی بشیر النجفی» نماینده مرجعیت عالی شیعیان در عراق گفت: سالروز شهادت فرماندهان پیروزی فرا رسیده، کسانی که از وطن و مقدسات دینی دفاع کردند. ما باید [سلوک] زندگی این فرماندهان پیروزی را که برای وطن جهاد کردند، به یاد بیاوریم.آنها برای دفاع از عراق و پیروزی بر تروریسم جان خود را فدا کردند.

«سید صدر الدین القبانچی» امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی در این مراسم گفت: ما باید انتقام خون همه شهدا از جمله شهدای انتفاضه صفر و شعبان را بگیریم. ما خون‌خواه همه شهدایی که از وطن مقابل داعش دفاع کردند، هستیم و شعار ما «یا لثارات الحسین علیه السلام» باقی خواهد ماند.

وی افزود: ما سقوط صدام و ترامپ را دیدم و فردا نیز شاهد سقوط و فروپاشی صهیونیست‌ها و آل سعود خواهیم بود. اگر شیعه نبود، کل عراق به دست داعش سقوط می‌کرد. اگر مرجعیت و الحشد الشعبی نبود، عراقی نمی‌ماند. از امام خامنه‌ای برای کمک‌های ایران به عراق تشکر می‌کنیم. از شهید حاج قاسم و حمایتهایش برای دفاع از عراق تشکر می‌کنیم. از سمبل الحشد الشعبی، حاج ابومهدی المهندس که از عراق و مقدسات آن دفاع کرد نیز تشکر می‌کنیم.

جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید. (کلیک کنید)

آیت‌الله «سید مجتبی حسینی» نماینده رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز که به این مراسم دعوت شده بود، سخنرانی کرد و گفت: امام خامنه‌ای از ملت عراق برای احیای سالروز شهدای فرماندهان پیروزی تقدیر می‌کند. ترامپ می‌خواهد صدای مظلومان جهان را ساکت کند. فرماندهان پیروزی نسل‌های توانمند و قدرتمندی را از خود برجای گذاشتند.

وی افزود: طی این یک‌سال ما شاهد مخالفت و محکومیت شدید این جنایت ترامپ بودیم.شهید المهندس سمبل مقاومت در عراق بود و امام خامنه‌ای وی را فرمانده بزرگ توصیف کرده است. عراق باید آقای خود باشد و خود تصمیم بگیرد. ایران نیز در کنار عراق باقی خواهد ماند و ما یک امت و ملت خواهیم  ماند.

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق از دیگر سخنرانان این مراسم بود که ضمن عرض تسلیت به آیت‌الله سیستانی، رهبر جمهوری اسلامی ایران و دو ملت عراق و ایران برای این مناسبت «دردناک»، گفت: مرجعیت دینی دریچه امنیت برای تاریخ عراق و منطقه است. فتوای مرجعیت عالی دینی چیزی بود که عراق را از دست داعش نجات داد. توطئه داعش همراه با حمایت بین‌المللی بود اما فتوای مرجعیت آن را شکست داد.
وی افزود: عراقی‌ها برای پاسخ به فتوای مرجعیت قیام کردند و توانستند توطئه داعش تروریستی را شکست دهند. جز جمهوری اسلامی ایران هیچ کس از عراق در جنگ علیه داعش حمایت نکرد. در این میان باید نقش زیادی برای فرماندهان شهید در نبرد با داعش قائل شد. کسانی که در طول این مدت در کنار عراق ماندند، شهیدان سلیمانی و المهندس بودند. 

العامری افزود: باید اقتدار دولت را بازیابیم و اجازه ندهیم که عراق به سوی ناکجا برود. اگر عراقی قدرتمند می‌خواهیم باید نیروهای خارجی را از کشور اخراج کنیم. تظاهرات میلیونی در سالروز شهادت فرماندهان پیروزی در عراق، بیانگر مخالفت و رد حضور نیروهای بیگانه در عراق است. باید عراقی قدرتمند و مقتدر بسازیم و نیروهای بیگانه را از کشور اخراج کنیم.

سوم ژانویه جاری، همزمان با سالروز شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و سایر همرزمانشان خیل عظیمی از مردم عراق خود را به میدان التحریر بغداد رساندند تا در مراسم بزرگداشت  این شهدا و تظاهرات علیه عاملان ترور این شهدا با شعار «شهادت و حاکمیت» و تاکید بر ضرورت اخراج تروریست‌های آمریکایی از عراق شرکت کنند. شعارهای «کلا کلا آمریکا»، «کلا، کلا اسراییل»، «کلا کلا آل سعود» و «الله اکبر، امریکا الشیطان الاکبر» از مهمترین شعارهای حاضران در میدان التحریر بود.

علاوه بر بغداد سایر شهرهای عراق نیز شاهد مراسم بزرگداشت این شهدا و محکومیت جنایت صورت گرفته علیه این فرماندهان پیروزی بر داعش بود


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
اینستاگرام 🆔 instagram.com/alkawthar.tv


یک شنبه 21 دی 1399 - 13:56:43

پربازدیدها