سردار دهقان : غنی سازی ۲۰ درصدی واکنشی حداقلی به بدعهدی طرف مقابل است

سه شنبه 16 دی 1399 - 16:27:24
سردار دهقان : غنی سازی ۲۰ درصدی واکنشی حداقلی به بدعهدی طرف مقابل است

تهران - الکوثر : مشاور فرماندهی معظم کل قوای ایران غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در سایت "فُردو" را واکنشی حداقلی به بدعهدی طرف مقابل ایران در برجام عنوان کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سردار سرتیپ «حسین دهقان» مشاور فرماندهی معظم کل قوای ایران در حوزه صنایع دفاعی روز دوشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: "‏ اقدام ایران در آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد، واکنشی حداقلی به بدعهدی طرف مقابل است؛ طبق معاهده منع گسترش سلاح های اتمی NPT ، جمهوری اسلامی ایران محدودیتی برای غنی‌سازی بالاتر از ۲۰ درصد ندارد.

مجلس شورای اسلامی ایران در چارچوب گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای و نامه رئیس جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اروپایی، در پاسخ به روند اقدامات خصمانه آمریکا ضد ایران و همراهی کشورهای اروپایی با آن، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب نهایی رساند. 
براساس ماده ۱ مصوب این طرح، سازمان انرژی اتمی ایران موظف است جهت مسائل صلح آمیز نسبت به تولید اورانیوم با غنای ۲۰درصد اقدام و سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم آن را در داخل کشور ذخیره کند؛همچنین سازمان مذکور موظف است نیاز کشور برای مصارف صلح آمیز به اورانیوم با غنای بالای ۲۰ درصد را به طور کامل و بدون تأخیر تأمین کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 16 دی 1399 - 14:30:43