گسترش همکاری های دوجانبه ایران و عراق

یک شنبه 7 دی 1399 - 13:31:17
گسترش همکاری های دوجانبه ایران و عراق

تهران - الکوثر : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران گفت: نقشه راه همکاری مشترک ایران و عراق برای دوره پنج‌ساله تنظیم شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایران روز شنبه در دیدار مجازی با «عادل الرکابی» وزیر کار و امور اجتماعی عراق افزود:امیدوارم با توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو دولت مقتدر ایران و عراق شاهد برقراری صلح و آرامش در منطقه باشیم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه در دوره مبارزه مردم  عراق با مسأله تروریسم، ایران  همواره در کنار دولت و مردم عراق قرار داشته است، افزود: اوج این همراهی در شهادت سردار شهید سپهد «قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس» بود و همین موضوع باعث شد پیوند میان دو ملت بیش از پیش مستحکم‌تر شود.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ایران رایگان شدن روادید اتباع دو کشور را اقدامی بسیار خوب و ارزشمند برشمرد و گفت: با استمرار این همکاری‌ها، زمینه توسعه فعالیت‌ها در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری دینی فراهم  می‌شود.

شریعتمداری با اشاره به تنظیم پیش نویس موافقتنامه های تبادل نیروی کار و سوابق بیمه ای کارگران بین ایران و عراق ابراز امیدواری کرد با بررسی، تصویب و امضای این سندها، بتوان زمینه توسعه و گسترش همکاری‌های بین دو کشور را فراهم کرد.

در این دیدار عادل الرکابی، وزیر کار و امور اجتماعی کشور عراق نیز  گفت:ایران و عراق از منابع غنی و سرشار اقتصادی و انسانی در زمینه‌های مختلف  برخوردار هستند  و این موضوع می تواند به زمینه های گسترش همکاری بین دو کشور منجر شود.

وزیر کار و  امور اجتماعی عراق با اشاره به اینکه همکاری‌های دو کشور ایران و عراق در زمینه‌های مختلف در حال گسترش است ابراز امیدواری کرد زمینه‌های همکاری مشترک بین دو کشور از جمله در خصوص مباحث کار و امور اجتماعی بیش از پیش گسترش یابد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 7 دی 1399 - 12:57:5