محکومیت اظهارات اردوغان در مجلس شورای اسلامی ایران

یک شنبه 23 آذر 1399 - 11:4:46
محکومیت اظهارات اردوغان در مجلس شورای اسلامی ایران

تهران- الکوثر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهارات تفرقه افکنانه اردوغان رئیس جمهور ترکیه را محکوم کردند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آقای سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با محکوم کردن اظهارات اردوغان، در تذکر شفاهی خود ضمن تاکید بر یکپارچگی ملت بافرهنگ و ریشه دار ایران اسلامی گفت: هم نوا با ده‌ها هزار شهید و جانباز مدافعین این مرز و بوم از جمله خطه شهیدپرور آذربایجان ندا سر می‌دهیم «آذربایجان جانباز، از انقلاب، ایران و رهبری جدا نمی‌شود»، و این سخنان تفرقه افکنانه را محکوم می‌کنیم.
 

اردوغان حداقل یک بار تاریخ جمهوری اسلامی ایران را مرور کند

آقای علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس نیز در نشست علنی امروز در تذکری گفت: اظهارات آقای اردوغان را قویا محکوم می‌کنم؛ به نظرم وی، خودش هم متوجه نشد که چه گفته است.

وی به رئیس جمهور ترکیه نصیحت کرد که تاریخ جمهوری اسلامی ایران را حداقل یک بار مرور کند.

محکومیت اظهارات سخیف رئیس جمهور ترکیه

آقای عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان در مجلس هم در تذکری ضمن محکوم کردن اظهارات سخیف رئیس جمهور ترکیه گفت: به آقای اردوغان می‌گوییم که اگر بسیاری از نمایندگان جواب شما را ندادند دلیلش این بود که فرزندان غیور آذربایجان با زبان شما جوابتان را دادند و همین کفایت می‌کند.

دخالت در موقعیت‌های مرزی بی جا است

آقای سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس نیز در تذکری گفت: اظهارات رئیس جمهور ترکیه نسبت به موقعیت‌های مرزی را رد می‌کنم. امت واحد آذربایجان امت اسلام است و روح و دلشان یکی است.

وی با بیان اینکه در منازعات خاکی نیز دیده شد که آذربایجان و ایران مدافع تمامیت ارضی خود هستند، افزود: دخالت در موقعیت‌های مرزی بی جا است، هرگز نمی‌توانند اتحاد و الفت اجتماعی، انقلابی و الهی را بر هم زنند.

تشکر از مردم آذربایجان برای صیانت از تاریخ کهن ایران اسلامی

آقای محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز ضمن محکوم کردن اظهارات رئیس دولت ترکیه از مردم آذربایجان برای صیانت از تاریخ کهنسال ایران اسلامی قدردانی کرد.

آذربایجان از ایران جدایی ناپذیر است

آقای مجتبی یوسفی سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس ضمن محکومیت اظهارات رئیس جمهور ترکیه گفت: آقای اردوغان به آمار شهدای ترک زبان در استان‌های ترک نشین توجه کند که حاضر شدند برای اینکه یک وجب از خاک مقدس جمهوری اسلامی به دست اجنبی‌ها نیفتد، از جان خویش بگذرند و آمدند در استان‌هایی مانند خوزستان، خونشان به زمین ریخته شد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس یازدهم افزود: افتخار می‌کنیم که آذربایجان از تشیع و ایران جداشدنی نیست. دشمنان آرزوی خود را به گور خواهند برد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
کانال تلگرامی الکوثر فارسی alkawtharfa@
اینستاگرام 🆔 instagram.com/alkawthar.tv

 


یک شنبه 23 آذر 1399 - 10:52:45