آخرین آمار کرونا؛ ادامه کاهش نسبی آمار با فوت ۲۲۱ بیمار

شنبه 22 آذر 1399 - 14:44:6
آخرین آمار کرونا؛ ادامه کاهش نسبی آمار با فوت ۲۲۱ بیمار

تهران - الکوثر:سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۱ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۱ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  خانم دکتر سیما سادات لاری افزود: از دیروز تا امروز ۲۲ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۲۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۶ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۸۱۸ نفر رسید ، افزود: خوشبختانه تا کنون ۸۰۰ هزار و ۸۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

خانم لاری افزود:  ۵۷۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تا کنون ۶ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۹۷۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، افزود : در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۳۱ شهرستان نارنجی و ۲۰۵ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

خانم لاری افزود: شهرستان های زرین دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.

۱۳.۵ نفر به ازای هر صد هزار نفر میانگین ابتلا و بستری کرونا 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میانگین بروز هفتگی موارد ابتلا و بستری مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در هفته سوم آذر در کشور ۱۳.۵ نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت گزارش شده است و بیشترین موارد بستری در استانهای ایلام، اردبیل، تهران و گلستان بوده است.

وی افزود: میانگین هفتگی موارد مرگ و میر کووید۱۹ در هفته سوم آذر در کشور ۳۰.۵ نفر در یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است و بیشترین موارد فوتی در استانهای اردبیل، یزد، زنجان، آذربایجان غربی و ایلام گزارش شده است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
کانال تلگرامی الکوثر فارسی alkawtharfa@
اینستاگرام 🆔 instagram.com/alkawthar.tv

 


شنبه 22 آذر 1399 - 14:44:0