درخواست ها برای برکناری رئیس‌جمهور الجزایر افزایش یافت

یک شنبه 9 آذر 1399 - 17:10:33
درخواست ها برای برکناری رئیس‌جمهور الجزایر افزایش یافت

تهران- الکوثر: بعد از افزایش ابهام‌ها درباره وضعیت جسمانی رئیس‌جمهور الجزایر که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستانی در آلمان تحت معالجه است، درخواست‌ها برای برکناری وی بالا گرفته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، روزنامه الوطن الجزایر  خبر کوتاهی منسوب به عبدالحفیظ علاهم، مشاور عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر در امور خارجه را منتشر کرد.

علاهم در این خبر گفت که وی هیچ‌گونه مصاحبه‌ای با شبکه روسیا الیوم درباره موضوع معالجه تبون در خارج نداشته است. وی گفت که از وارد شدن به این پرونده امتناع می‌کند چراکه در حوزه بخش اطلاع‌رسانی در ریاست‌جمهوری الجزایر است.

روسیا الیوم ۲۴ نوامبر به نقل از علاهم اعلام کرد که تبون درحال معالجه و حالش خوب است.

همچنین از وی نقل شده که با پسر تبون در آلمان تماس گرفته و او تأکید کرده که حال پدرش خوب است.

این اظهارات در سطح گسترده منتشر شد و پاسخ غیرمستقیمی به اخبار رسانه‌های خارجی درباره احتمال مرگ تبون بود.

الوطن به نقل از منابع مورد اعتماد اعلام کرد که تبون احتمالا به طور کامل از بیماری بهبود یافته و دوره اقامتش در آلمان را برای بهتر شدن وضعیت جسمانی‌اش تمدید کرده باشد و ظرف چند روز به کشور بازمی‌گردد.

با افزایش ابهام‌ها درباره وضعیت جسمانی تبون درخواست‌ها برای اجرای ماده‌ای در قانون اساسی این کشور که تأکید دارد در صورت اثبات ناتوانی کامل رئیس‌جمهور از ادامه مأموریتش باید برکنار شود، افزایش یافته است.

عبدالرحمن صالح، وکیل و فعال الجزایری کمپینی را در شبکه‌های اجتماعی برای اجرای ماده قانون اساسی درباره برکناری تبون به راه انداخته است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
کانال تلگرامی الکوثر فارسی alkawtharfa@
اینستاگرام 🆔 instagram.com/alkawthar.tv

 

 


یک شنبه 9 آذر 1399 - 12:52:46

دسته بندی :