روحانی: شرایط برای لغو تحریم فراهم باشد، استفاده می‌کنیم

چهار شنبه 21 آبان 1399 - 12:24:33
روحانی: شرایط برای لغو تحریم فراهم باشد، استفاده می‌کنیم

تهران- الکوثر: رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما همیشه با دنیا مودبانه حرف زده ایم، گفت: هر کجا ببینیم شرایط برای رفع تحریم‌ها آماده است، از فرصت استفاده می‌کنیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   آقای روحانی در ادامه سخنانش در جلسه هیئت دولت، با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم به وسایل حمل و نقل ۲۵۰۰ دستگاه واگن و لوکوموتیو اضافه شده است، افزود: از سوی دیگر در این هفت ماهه سال جاری، علی رغم مشکلاتی که داشته ایم جا به جایی کالا ۶ درصد نسبت به هفت ماهه سال گذشته اضافه شده است.

رئیس جمهور گفت: جا به جایی کالا در این هفت ماه ۲۸۵ میلیون تن بوده است؛ یعنی آن‌هایی که فکر می‌کنند دولت دست روی دست گذاشته و منتظر است، ببیند در عالم چه می‌شود باید بداند دولت کار خودش را انجام می‌دهد. شما می‌بینید حمل و نقل بیش از سال گذشته است، ورود کالای اساسی هم ۱۱/۷ دهم بیشتر از سال گذشته است و ۶۰ میلیون تن کالای اساسی نیز در این هفت ماه جا به جا شده است.

آقای روحانی با بیان اینکه خواهش می‌کنم به شایعات و القائات نادرست در کشور ادامه ندهند، اظهار داشت: این فضایی که امروز در ذهن مردم به وجود آمده است، فضای بهتر برای ماه‌های آینده است؛ دولت تلاشش این است که این فضا حفظ شود، خواهش می‌کنم موضوعات مربوط به منافع ملی کشور را به انتخابات گره نزنیم.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نباید فعالیت، رشد و اقتصادمان را به تحولات دیگر کشور‌ها گره بزنیم، افزود: همچنین نباید موضع گیری و حرکت هایمان را به انتخابات ۱۴۰۰ گره بزنیم؛ انتخابات سر جای خودش انجام می‌شود و هر کس که بخواهد می‌آید و فضای پرشوری ایجاد می‌شود.


آقای روحانی ادامه داد: اشکالی ندارد از امروز برای انتخابات کار کنیم، اما منافع ملی را فضای انتخابات نکنیم؛ می‌خواهیم مردم شرایط بهتری را پیشروی خودشان ببینند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌خواستند ایران تسلیم شود و فهمیدند همچنین چیزی در کار نیست و ایران هیچگاه تسلیم نخواهد شد، ادامه داد: آن‌ها تحریم را به جنگ تروریستی تبدیل کردند؛ اقدامات تحریک آمیز تا مرز جنگ انجام دادند و این تدبیر نظام و تصمیم درست دولت بود که نگذاشتیم هیچ جا از فضا استفاده کنند.

روحانی همچنین تاکید کرد: آن‌ها تا خط قرمز جنگ آمدند و از خط قرمز ما عبور کردند، بزرگترین سردار ما را ناجوانمردانه به شهادت رساندند. البته تو دهنی خوردند؛ این‌ها گروهی بودند که همیشه با بد نامی و فحاشی با ملت ایران صحبت کردند، اما همیشه مودبانه با دنیا صحبت کردیم.

رئیس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مردم آمریکا شرایط را به گونه‌ای رقم بزنند که شاهد تصمیم گیری کاخ سفید بر مبنای منافع ملی آمریکا، احترام به ملت‌های دیگر و پایبندی به تعهدات بین المللی باشیم، افزود: البته ما هر کجا ببینیم شرایط برای لغو تحریم آماده است از این فرصت استفاده خواهیم کرد؛ هدف ما این است که ایران به راحتی بتواند در تعامل با جهان باشد. هیچ کس حق ندارد فرصت سوزی کند، البته ما بر اساس منافع ملی و وحدت ملی تصمیم خواهیم گرفت.


چهار شنبه 21 آبان 1399 - 12:13:19