برگزاری انتخابات در الجزایر: تغییر قانون اساسی دوره بوتفلیقه

یک شنبه 11 آبان 1399 - 12:41:27
برگزاری انتخابات در الجزایر:  تغییر قانون اساسی دوره بوتفلیقه

تهران- الکوثر: مردم الجزایر صبح امروز (یکشنبه) پای صندوق‌های رأی رفتند تا نظر خود را در خصوص اعمال تغییراتی در قانون اساسی اعلام کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  همزمان با شصت‌وششمین سالگرد استقلال الجزایر از فرانسه، مردم این کشور صبح امروز (یکشنبه) برای تغییر در قانون اساسی بر جای مانده از دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» پای صندوق‌های رأی رفتند.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، این رأی‌گیری برای اعلام حمایت یا مخالفت با پیشنهادات «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزایر در قانون انجام می‌پذیرد و قرار است بیش از ۲۴ میلیون نفر رأی خود را به صندوق بیندازند.

در این راستا کمپین رسانه‌ای ریاست‌جمهوری الجزایر، شعار «نوامبر ۱۹۵۴: آزادی... نوامبر ۲۰۲۰: تغییر» را برای این همه‌پرسی مطرح کرده است.

از سال گذشته که «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور الجزایر طی اعتراضات مردمی از قدرت خلع شد، «عبدالمجید تبون» که طی انتخابات به قدرت رسیده بود، تغییر در قانون اساسی را جزء اولویت‌های خود اعلام کرد.

او تعهد داده بود که در تغییرات قانون اساسی، دیگر خبری از اقدامات و روند نظام سابق نباشد و دوره حکومت فردی به پایان برسد و اختیارات شاهانه رئیس‌جمهور برچیده شود.

با این حال شخص «عبدالمجید تبون» در الجزائیر حضور ندارد و شامگاه چهارشنبه هفته گذشته پس از بروز علائم مشکوک به کرونا، برای انجام آزمایش پزشکی به آلمان سفر کرد.

او روز گذشته در پیامی، تغییر در قانون اساسی را آغاز دوران جدیدی در تاریخ الجزایر دانست و گفت که این تغییرات می‌تواند خواسته‌ها و آرزوهای مردم الجزائر را بر آورده کند.


یک شنبه 11 آبان 1399 - 12:41:21

دسته بندی :