روحانی : غربی ها از دخالت در امور داخلی مسلمانان دست بردارند

چهار شنبه 7 آبان 1399 - 12:25:59
روحانی : غربی ها از دخالت در امور داخلی مسلمانان دست بردارند

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: غرب، اروپا و فرانسه اگر واقعا راست می‌گویند که به دنبال حاکم شدن صلح، برادری، صفا و امنیت در جامعه بشری هستند، باید از دخالت در امور داخلی مسلمانان دست بردارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه بی احترامی به یک پیامبر نه تنها هنر نیست بلکه حرکتی ضد اخلاقی، تشویق به خشونت و تحریک احساسات میلیاردها مسلمان و غیر مسلمان است، از آن‌هایی که در این مسیر اشتباه کرده‌اند خواست، هر چه زودتر اشتباه خود را جبران کرده و به مسیر عدالت، اخلاق و احترام به عقاید همه ادیان آسمانی برگردند. 

روحانی، پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) را معلم بشریت و رحمت برای همه جهانیان دانست و گفت:  این جای تعجب دارد کسانی که ادعای فرهنگ و دموکراسی دارند، به یک نحوی هرچند ناخواسته، دیگران را به خشونت و خونریزی تشویق می‌کنند.

رئیس جمهوری ایران افزود: پیامبر اسلام به گردن تک تک اروپایی‌ها و همه آنهایی که در شرق و غرب زندگی می‌کنند، حق دارد؛ ایشان معلم بشریت بوده و جای تعجب است کشورهایی که ادعای آزادی، حقوق و قانون دارند مردم را به توهین به همدیگر و توهین به آنانی تشویق کنند که مردم با همه وجود به آنان عشق می‌ورزند.

روحانی با بیان اینکه تمام مشکلات و کینه‌هایی که در دل‌ها ایجاد شده، به دلیل ظلم، آزار و مداخله نابجای غرب در طول تاریخ در امور مسلمان‌ها است، تصریح کرد: نمونه بارز و آشکار آن، وضعیت یمن است که مردم فقیر و گرفتار این کشور، زیر بمب‌های غربی‌ها و هواپیماهایی که غربی‌ها در اختیار کشورهای متجاوز قرار دادند، از بین می‌روند.

رئیس جمهوری ایران با ابراز خرسندی از عکس العمل به موقع و قاطع دنیای اسلام  به سخنان ناروای برخی از مسوولان غربی گفت: این عکس‌العمل بسیار به موقع و قاطع نشان می دهد که دنیای اسلام همواره پیرو راهبر بزرگ خود پیامبر عظیم‌الشأن اسلام خواهد بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 7 آبان 1399 - 12:23:51