قره باغ همچنان در کانون آتش درگیری‌ جمهوری آذربایجان و ارمنستان

سه شنبه 29 مهر 1399 - 13:7:3
قره باغ همچنان در کانون آتش درگیری‌ جمهوری آذربایجان و ارمنستان

تهران- الکوثر: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از ادامه درگیری‌ها میان نیرو‌های این کشور با ارتش ارمنستان در محور‌های مختلف در شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در شبانه روز گذشته عملیات نظامی علیه ارتش ارمنستان در محور‌های "آغدره-آغدام"، "فضولی-هادروت-جبرئیل" و "قوبادلی-زنگیلان" ادامه داشت. براساس این گزارش نیرو‌های ارمنستان مواضع دفاعی نیرو‌های جمهوری آذربایجان را با استفاده از سلاح‌های مختلف و توپ و خمپاره انداز‌ها زیر آتش گرفته و ارتش جمهوری آذربایجان هم درواکنش به این حملات ارمنستان، ۲ تانک، ۴ کاتیوشا، ۱ توپ و ۵ ماشین جنگی ارمنستان را منهدم کرده و در حال حاضر شرایط عملیاتی در تمامی نقاط جبهه تحت کنترل ارتش جمهوری آذربایجان است.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان افزوده است تعداد زیادی از نیرو‌ها و تنی چند از فرماندهان هنگ یکم موتوری ارمنستان کشته و زخمی شده اند ونیرو‌های برخی از گردان ها‌ی متعلق به هنگ یکم و دوم موتوری مواضع خود را ترک کرده اند. ۳۰ نفر از یک گروه نظامی دیگر ارمنستان که در حال اجرای ضد حمله در محور فضولی بودند بطور کامل منهدم شده و هنگ ۲۴۶ ارمنستان نیز با خسارات سنگینی مواجه شده است.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان تصاویری از سلاح و ماشین آلات به غنیمت گرفته شده از نیرو‌های ارمنستان را منتشر کرده است.


سه شنبه 29 مهر 1399 - 13:6:57