ظریف : مذاکرات درباره سانحه هواپیمای اوکراینی با همکاری و تعامل به نتیجه می‌رسد

دو شنبه 28 مهر 1399 - 20:9:2
ظریف : مذاکرات درباره سانحه هواپیمای اوکراینی با همکاری و تعامل به نتیجه می‌رسد

تهران - الکوثر : معاون وزیر امور خارجه اوکراین همزمان با برگزاری دور دوم مذاکرات بین ایران و اوکراین در مورد سانحه هواپیمای اوکراینی در تهران، با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در دیدار «یوگنی ینین» معاون وزیر امور خارجه اوکراین در تهران با ابراز تاسف مجدد از وقوع سانحه هواپیمای اوکراینی، با مثبت و سازنده ارزیابی کردن دور اول مذاکرات دو کشور در مورد این سانحه هوایی ابراز امیدواری کرد، با همکاری و تعامل دو طرف این مذاکرات هرچه سریعتر به نتایج مطلوب و مورد نظر برسد.

در این دیدار روند مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

اولین نشست دور دوم مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی میان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین صبح امروز به میزبانی تهران و به ریاست «محسن بهاروند» معاون حقوقی و امور بین المللی وزارت امور خارجه ایران و با حضور هیات اوکراینی به ریاست معاون وزیر امور خارجه اوکراین در تهران برگزار شد.

مذاکرات کارشناسی میان اوکراین و ایران در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

هشتم ژانویه 2020 یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین حوالی تهران سقوط کرد که بر اثر آن، 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز جان باختند.

بیشتر مسافران این هواپیما، اتباع ایران و 32 نفر از سرنشینان این پرواز نیز با گذرنامه‌هایی از 5 کشور کانادا، افغانستان، اوکراین، انگلیس و سوئد بودند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 28 مهر 1399 - 18:50:14