قالیباف: آمریکا به فکر پیشرفت و امنیت کشورهای اسلامی نیست

دو شنبه 28 مهر 1399 - 8:56:13
قالیباف: آمریکا به فکر پیشرفت و امنیت کشورهای اسلامی نیست

تهران - الکوثر : رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: آمریکایی‌ها اهداف خود را پیش‌ می‌برند و به فکر پیشرفت و امنیت کشورهای اسلامی نیستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه در دیدار «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در تهران با بیان اینکه دخالت خارجی‌ها همواره موجب ناامنی کشورهای اسلامی منطقه بوده است، تصریح کرد: تا زمانی که کشورهای منطقه و مردم این کشورها و اقوام مختلف آن به وحدت، هماهنگی و همدلی نرسند، نیروهای خارجی و در رأس آن آمریکا صرفاً اهداف شوم خود را دنبال می کنند.
قالیباف با اشاره به تلاش ایران برای ایجاد وحدت بین کشورهای اسلامی بدون دخالت در امور آن‌ها، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل ایران و افغانستان به یکدیگر گره خورده است و ارتباط عمیق تاریخی و فرهنگی بین دو کشور وجود دارد.
رئیس مجلس ایران با اشاره به اینکه قانون اساسی افغانستان ثمره مجاهدت چند دهه ملت این کشور است، تاکید کرد: حفظ قانون اساسی و دولت افغانستان و لویه جرگه اهمیت زیادی دارد و ایران از این موضوع حمایت می‌کند.
قالیباف همچنین بر لزوم پیگیری مسائل مرزنشینان و حل مشکلات بازارچه‌های مرزی ایران و افغانستان و مسائل مربوط به دریاچه هامون و حقابه هیرمند تاکید کرد.
رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز با قدردانی از حمایت‌های ایران از آن کشور گفت: هدف تهران حمایت از صلح در سایه جمهوری اسلامی افغانستان و قانون اساسی این کشور است و ایران همواره در 4 دهه اخیر در کنار مردم افغانستان بوده است.
عبدالله عبدالله با بیان اینکه هماهنگی‌ها با کشورهای دوست، همسایه و همسو می‌تواند خلاء‌های موجود در روابط دوجانبه را پُر کند، تصریح کرد: سند جامع همکاری ایران و افغانستان در حال تهیه است که پیشرفت‌هایی در تمام عرصه‌های آن وجود دارد.
رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان همچنین خاطرنشان کرد: روابط بین مجلس شورای اسلامی ایران و لویه جرگه افغانستان می‌تواند برای پیشبرد اهداف که به سود مردم هر دو کشور است، کمک کننده باشد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 28 مهر 1399 - 8:55:5