روحانی : 10 سال تحریم ظالمانه یکشنبه‌آینده رفع می‌شود

چهار شنبه 23 مهر 1399 - 12:38:14
روحانی : 10 سال تحریم ظالمانه یکشنبه‌آینده رفع می‌شود

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه 18 اکتبر، روز پایان تحریم تسلیحاتی ایران است تاکید کرد، 10سال تحریم ظالمانه تسلیحاتی، یکشنبه هفته آینده رفع می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت با بیان اینکه تهران چهار سال بر سر این موضوع با آمریکا جنگید گفت، آمریکا چهار سال است تلاش می کند رفع تحریم ظالمانه تسلیحاتی ایران اتفاق نیفتند اما 18 اکتبر بار دیگر آمریکا شکست خواهد خورد.  

روحانی با تاکید بر اینکه رفع تحریم ظالمانه تسلیحاتی به دلیل ایستادگی مردم ایران است افزود، از روز یکشنبه ایران میتواند از هر کسی که می‌خواهد سلاح بخرد و به هر کسی هم که می‌خواهد سلاح بفروشد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به شکست های پی در پی آمریکا اظهار کرد، آمریکا در همه موارد از جمله در برابر ملت های ایران، فلسطین، عراق و سوریه شکست خورده است و یک موفقیت هم ندارد.

روحانی به جنایات آمریکا در منطقه از جمله در کشورهای افغانستان، عراق و سوریه نیز اشاره کرد و گفت،  آمریکایی که ادعا می‌کرد آمده است در منطقه داعش را از بین ببرد همه دیدند نتوانست کاری انجام دهد و این مردم فداکار عراق و سوریه و رزمندگان ما بودند که جنگیدند و داعش را نابود کردند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به تدابیر دولت برای مقابله با تحریم های آمریکا تصریح کرد، در یک ماهه اخیر صادرات غیر نفتی ایران نسبت به مدت مشابه ماه قبل تر، 25 درصد افزایش یافت و این روند صعودی شروع شده است.

روحانی با بیان اینکه تقاضای سرمایه گذاری در ایران در شش ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل،  37 درصد رشد را نشان می دهد، گفت، مسئولان و مردم ایران در کنار هم، علاوه بر شکست دشمنان، در تولید و فعالیت های اقتصادی و مبارزه با کرونا نیز موفق خواهند بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 23 مهر 1399 - 12:36:2