هشدار هنیه درباره هزینه سنگین تجاوز به غزه

سه شنبه 22 مهر 1399 - 15:51:23
هشدار هنیه درباره هزینه سنگین تجاوز به غزه

تهران- الکوثر: رئیس دفتر سیاسی حماس درباره هرگونه تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به غزه هشدار داد و گفت: این جنگ هزینه سنگینی برای این رژیم به‌همراه دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگو با پایگاه خبری "میدل‌ایست‌آی" با هشدار درباره اینکه هرگونه تجاوز به نوار غزه هزینه‌های سنگینی برای اشغالگران صهیونیست دارد تأکید کرد که حماس آماده مقابله با هرگونه حمله جدید ضد نوار غزه است.

وی افزود: امکانات حماس نسبت به شش سال گذشته بیشتر شده است و اقداماتی غافلگیرکننده برای دشمن داریم به همین دلیل تصمیم اسرائیل برای آغاز جنگ آسان نخواهد بود و هزینه سنگینی برای این رژیم به‌همراه دارد.

هنیه خطاب به سران امارات گفت: شما با توافق عادی‌سازی زیان خواهید کرد زیرا آنچه برای اسرائیل مهم است دستیابی به جای‌پای نظامی و اقتصادی در مناطق نزدیک به ایران است.

وی تأکید کرد: صهیونیست‌ها از کشور شما به‌عنوان دروازه عادی‌سازی سوءاستفاده می‌کنند و ما نمی‌خواهیم ببینیم که امارات متحده عربی سکوی پرتاب اسرائیل شده است.

هنیه در ادامه اماراتی‌ها را به‌عنوان برادرانی که همواره حامی تاریخی مسئله فلسطین بوده‌اند توصیف کرده اظهار داشت که حماس امیدوار است روزی را ببیند که آنها از این توافقات فاصله گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هدف پروژه صهیونیستی ایجاد اصطلاحاً اسرائیل بزرگ است و ما نمی‌خواهیم ببینیم اماراتی‌ها یا بحرینی‌ها یا سودانی‌ها ابزار اجرای این پروژه شده‌اند.

اسماعیل هنیه در زمینه پرونده آشتی فلسطینی‌ها ابراز کرد: احساس می‌کنیم در نتیجه مذاکرات آشتی با جنبش فتح تغییرات مثبتی روی زمین در کرانه باختری رخ داده است.

هنیه در ادامه گفتگو با این وب‌سایت انگلیسی خاطرنشان کرد: چالش‌های بزرگی در این زمینه وجود دارد، شاهد تغییرات مثبتی روی زمین بوده‌ایم؛ اما نمی‌خواهم در ابراز خوش‌بینی نسبت به این مسئله مبالغه کنم و هنوز در ابتدای راه هستیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: آنچه از رهبران جنبش فتح در جلسات پشت درهای بسته شنیدیم تأکید آنها بر اهمیت مشارکت حماس در اداره امور فلسطینیان بود.

وی درباره انتخابات گروه‌های فلسطینی گفت که طبق توافق صورت‌گرفته میان حماس و فتح این انتخابات احتمالاً از خلال یک لیست مشترک برگزار می‌شود.

وی درباره موضع خود نسبت به توافق اسلو اظهار داشت که این توافق با مرگ امضاکنندگان آن یعنی «اسحاق رابین» نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی و «یاسر عرفات» رئیس وقت سازمان آزادی‌بخش فلسطین مرد.
اسماعیل هنیه تأکید کرد، هنگامی که حماس سند حاکمیتی مبنی بر آمادگی برای پذیرش ایجاد دولتی طبق مرزهای 1967 را صادر کرد، این کار را به‌شرط رعایت حقوق کامل فلسطینی‌ها انجام داد.

رئیس دفتر سیاسی حماس درباره این‌که روند تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی به کجا کشیده است خاطرنشان کرد: اکنون مصر مسئولیت این مذاکرات را به‌عهده دارد و هیئتی از مصر برای انتقال مطالبات حماس به طرف صهیونیستی فرستاده شده و حماس همچنان منتظر یک پاسخ صریح و روشن است.

اسماعیل هنیه درباره انتخابات آمریکا و تأکید بر اینکه «سیاست خارجی آمریکا با تغییر رئیس جمهور هرگز عوض نمی‌شود» اعلام کرد که جنبش حماس هیچ حسابی برای پیروزی «جو بایدن» باز نکرده است و برای آن مهم نیست؛ هرچند که دونالد ترامپ بدترین رهبر تاریخ ایالات متحده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 22 مهر 1399 - 15:51:9