امیر کویت درگذشت

سه شنبه 8 مهر 1399 - 17:20:57
امیر کویت درگذشت

تهران- الکوثر: تلویزیون کویت با قطع برنامه‌های عادی خود و پخش آیاتی از قرآن کریم ، به طور رسمی درگذشت امیر این کشور را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پیش از این خبر‌های ضد و نقیضی درباره مرگ صباح الأحمد الجابر الصباح امیر کویت منتشر شده بود.
در این حال،  روزنامه المصریون در نسخه اینترنتی خود نوشت: فعالان عرب در شبکه‌های مختلف اجتماعی نوشته اند: امیر کویت فوت کرده است.
ترکی الحمد که روزنامه المصریون او را نویسنده سعودی معرفی کرده است، با ابراز تاثر و اندوه از این خبر، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: " لا حول ولا قوة إلا بالله. إنا لله وإنا إلیه راجعون. رحمت و غفران خداوند شامل حال شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح شود. او برای ملت خود در این شرایط دشوار، امنیت و شکوفایی فراهم کرد.
به نوشته المصریون، ترکی الحمد این پیام را در واکنش به پیام دکتر عبد الله المدنی استاد دانشگاه سعودی در توئیتر منتشر کرده است.
عبد الله المدنی نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر، با تسلیت درگذشت امیر کویت نوشته است: از یک منبع آگاه در کویت اطلاع حاصل کردم که جناب شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح ساعت چهار صبح روز سه شنبه به رحمت خدا رفته  است .
المصریون در پایان نوشته است: پس از آنکه امیر کویت آخرین بار کشورش را برای درمان ترک کرد، خبر‌های متعدد درباره مرگ او منتشر شده بود.


سه شنبه 8 مهر 1399 - 17:20:50