قالیباف: هر جنایت آمریکایی‌ها، نابودی مستکبران منطقه را سرعت می‌بخشد

شنبه 4 مرداد 1399 - 12:31:54
قالیباف: هر جنایت آمریکایی‌ها، نابودی مستکبران منطقه را سرعت می‌بخشد

تهران - الکوثر : رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پی تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان تاکید کرد: هر جنایت آمریکایی‌ها بی‌شک نابودی ذلیلانه مستکبران منطقه به ویژه رژیم منحوس صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز جمعه در توئیتر با اشاره به تماس با مسئول عملیات شرکت ماهان درخصوص جزئیات ماجراجویی تروریست‌های آمریکایی نوشت: آمریکایی‌ها تلاش کردند، با فراهم کردن مقدمات وقوع یک خطای احتمالی به اهداف شوم طراحی شده خود دست یابند.

قالیباف تصریح کرد: آمریکایی‌ها به دروغ می‌گویند در مسیر مانور استاندارد و همیشگی پرواز کردند در حالی که خلبان به علت نزدیک شدن بیش از اندازه دو جنگنده در بالا و پایین هواپیما دو بار اخطار TCAS (سیستم جلوگیری از برخورد ترافیک هوایی) دریافت کرده است.

دو فروند جنگنده آمریکایی روز گذشته (پنجشنبه) برای هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت کردند که این اقدام موجب آسیب به برخی از مسافران این پرواز شد. 

«بیل اوربان» سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام (ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه غرب آسیا، آسیای مرکزی و شرق آفریقا) هم با اعتراف به مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای ایرانی مدعی شد، این اقدام حرفه‌ای بوده و بر اساس معیارهای بین‌المللی صورت گرفته است.

پیش از این «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز با تاکید بر اینکه باید پیش از بروز فاجعه، مانع قانون‌شکنی آمریکایی‌ها شد، مقابله جامعه جهانی با یاغی‌گری‌های ایالات متحده را در منطقه غرب آسیا خواستار شد.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 


شنبه 4 مرداد 1399 - 12:29:27