قالیباف : محور قانونگذاری پارلمان‌ها جلوگیری از تحریم ظالمانه باشد

پنج شنبه 19 تیر 1399 - 17:27:49
قالیباف : محور قانونگذاری پارلمان‌ها جلوگیری از تحریم ظالمانه باشد

تهران - الکوثر : رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در نشست مجازی مجمع مجالس آسیایی (APA) گفت: محور اصلی قانونگذاری پارلمان‌ها در دوران پساکرونا جلوگیری از تحریم‌های ظالمانه باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز پنجشنبه در نخستین نشست مجازی مجمع مجالس آسیایی (APA)، بر اهمیت نقش پارلمان‌ها و نحوه تعامل نظام قانونگذاران تاکید و خاطرنشان کرد: باید «دیپلماسی اقتصادی پارلمانی» و نقش آن را در پیشبرد رونق اقتصادی بین اعضای پارلمان‌های آسیایی، مد نظر قرار داد. 

قالیباف در ادامه این نشست با اشاره به مشکلات مردم ایران در مواجهه با همه‌گیری ویروس کرونا، یادآور شد: با وجود فشارها و درخواست‌های سازمان‌های بین‌المللی برای رفع یا کاهش تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ملت‌ها، از جمله ایران، سیاست فشار حداکثری واشنگتن در شرایط بحران کرونا همچنان رو به افزایش است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران بر ضرورت محکوم کردن اقدام غیرانسانی آمریکا با وجود همه‌گیری ویروس کرونا تاکید کرد.

قالیباف همچنین با ابراز تاسف از سیاست‌های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی ایران ضمن حمایت از ملت فلسطین و محکوم کردن نیّات ضد بشری و غیر مشروع رژیم اسرائیل، از مجامع بین‌المللی و به ویژه مجمع مجالس آسیایی می‌خواهد، از تمامی ساز و کارهای پارلمانی برای توقف فوری اقدامات اشغالگرانه و توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی استفاده کند.

نخستین نشست مجمع مجالس آسیایی (APA) درخصوص شیوع کووید 19 با هدف همکاری بین المللی و اشتراک تجارب بین اعضای مجمع مجالس آسیایی، به میزبانی ترکیه، به صورت آنلاین و با محوریت پیامدهای همه گیری بیماری کرونا در حوزه سلامت، اقتصاد و سایر حوزه ها در قاره آسیا و اقدامات پیشگیرانه برگزار شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


پنج شنبه 19 تیر 1399 - 16:45:51