روحانی : آژانس بین المللی انرژی اتمی باید استقلال خود را حفظ کند

چهار شنبه 4 تیر 1399 - 16:17:37
روحانی : آژانس بین المللی انرژی اتمی باید استقلال خود را حفظ کند

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ضد ایران گفت: آژانس باید با حفظ استقلال، تحت فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی از مسیر قانونی خودش خارج نشود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت افزود، رژیم صهیونیستی و آمریکا با طرح موضوعی که مربوط به حدود 20 سال پیش است، می خواهند آژانس بین المللی انرژی اتمی را از مسوولیت اصلی خود خارج کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، حفظ جایگاه آژانس بین المللی انرژی اتمی را برای نظام بین الملل بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: مبنای کار ایران، همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی است اما درصورت لزوم، ایران پاسخی قاطع به رفتار آژانس خواهد داد. 

روحانی همچنین با اشاره به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود افزود: ایران همچنان آماده است که نظارت‌های قانونی آژانس را در چارچوب مقررات بپذیرد و با آژانس همکاری تنگاتنگ داشته باشد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران به بدعهدی اروپایی ها در برجام نیز اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها به وظایف قانونی خودشان و همچنین به تعهداتشان در قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام عمل نکردند و تلفنی و حضوری از این کار خود عذرخواهی می‌کنند اما امروز در شرایطی که رژیم صهیونیستی و آمریکا ایجاد کردند، ایران توقع دارد که زیر بار فشار آمریکا نروند و استقلال خود را حفظ کنند.

روحانی همچنین در پاسخ به ادعا و تبلیغات آمریکایی ها مبنی بر آمادگی برای مذاکره با ایران اظهار کرد، تهران می داند این تعارفات بی اساس، حرافی‌هایی است که آمریکایی ها به دلیل انتخابات و گرفتاری‌ های خود مطرح می کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


چهار شنبه 4 تیر 1399 - 16:1:26